قديم 28-09-2011, 12:58 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هو فى بلد بتعمل كده فى المخالفات !! حكايتى

للاسف كل الدنيا بتشتكى من الموضوع دة لانة فعلا فية ظلم بين على المشترى
طيب قدر ان كان فى قضية او نصيبة عملها البائع !!!للاسف الكمبيوتر اصبح عبأ على المرور مش بيسهل لان الكلمة المعتاد تسمعها السيستم وقع او الكمبيوتر عطلان وكمان اللى شغال على الجهاز نفسة عادة تلاقيها سيدة فوق الاربعين من العمر وبتشتغل بصباع واحد اللى جنب الكبير يعنى عقبال ما تدخل بيانات الرخصة بتاخد وقت كبير جدا انا كنت لسة فى مرور السلام يوم الاحد الماضى ولقيت كل الكلام اللى حضرتك بتقول علية دة والناس اللى كان عليهم مخالفات فوق الـ 1000 جنية الموظفة تقولة هاتدفع ولا تروح الدراسة تتظلم كتير فى الاول قال هاتظلم ولما يبص لمنظر الطابور اللى هو وقفة يقول لا خلاص هادفع ويحسبن عليهم
على فكرة انا كنت بجيب شهادة مخالفات من مرور السلام ووقف طابور ابتداء من الساعة 9 صباحا لغاية 2 ظهرا
نقول مثلا 200 واحد بس اللى اخدو شهادة مخافات 200 زيهم اللى جايين بالواسطة واللى اتعاملو مع المرتزقة اللى هناك بالفلوس وانا شوفتهم بعينى ناس جت بعد منى بساعات ومشيو قبل منى وتيجى تكلم بتاع الخزنة يؤلك هو انا اعرفك عشان اعطلك اللى بيجيلى بنده علية اجابات محفوظة وجهزة
رخصة العربية كانت هاتنتهى فى 26/9 رحت يوم 25 عشان انا عارف كويس جدا مرور السلام
وانصافا للحق وزى ما قلت الوحش لازم اقول الحلو
تانى يوم اللى هو يوم 26 رحت اجيب شهادة بيانات لان شارى بتصريح وقفت ادام موظف اسمة " البير " نصحنى انى ادفع الضريبة فى مرور السلام لان النهردة اخر يوم وهايؤلك فى المرور بتاعك روح ادفعها فى السلام بدل ما ادفع ضريبة وتلت رديت علية وقلتلة لا ان شاء الله هالحق سالنى انت مرور اية رديت قلتلة مرور الشروق قالى ياااااة دة بعيد ومش هاتلحق تروح قلتلة خليها على الله ....... بمنتهى الامانة خلى العسكرى يجيب الدوسية بتاعى وعملى الشهادة وانا واقف واستلمتها بعد خمس دقايق وكان كلامة انا مشيتك عشان تلحق وقتك ....طبعا قلت يبقى اكيد عاوز فلوس لكن دة محصلش ودة احقاقا للحق

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا