قديم 23-11-2008, 08:31 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتي مع الأفيو "وسوء التصنيع"

طبعا شىء مؤسف وليك حق تزعل بس ده ميخليكش تتعقد من العربية

بص اولا ميبقاش اعتمادك كله على التوكيل انا دائما لما كان يبقى فى العربية حاجة كنت اكشف عليها برة واروح للتوكيل وانا عارف العيب وممشيش الا لما يغيروه

بناء على الوضع الحالى حضرتك لازم تكشف على العفشة عند حد او مكان محترم تتاكد ان كل حاجة تمام وتعرف محتاجة ايه بالظبط وده اللى يتكتب فى جوب الاصلاح واذا كان فيه حاجة لازم تتغير تتاكد من الكلام ده ورقيا برضو (المفروض بيتعمل اذن صرف من المخزن ويرفق بامر الاصلاح)

لنفرض مثلا ان العفشة سليمة وبس ناقص تغيير قواعد الموتور يبقى يتغيرو وتتاكد زى ما قولتلك

وتخرج من التوكيل على مركز ظبط زواية محترم برضو ترصص وتظبط وتطلع تجرب لحد ما تتظبط الحدفة واذا كان فيه لسه شغل فى العفشة بتاع الزوايا هيقولك وظبط الدريكسيون برضو هما هيعملوهولك

ومتدايقش نفسك ديه عيوب مقرفة معاك بس متكرهكش فى العربية ولا تخليك تبيعها وتخسر فيها حرام

وتابعنا عملت ايه

اه صحيح بخصوص سينسور ال TPS ده فعلا مشكلة فى الانجكشن عامة ومحتاج تغير السنسور بس اسأل عليه برة بكام احتمال يكون نفس بتاع الانوس ويكون رخيص ان مكانش برضو متمشيش غير لما يتغير السنسور فعلا لان اعادة تحميل السوفتوير وتنظيف السنسور والكلام ده كله مش بيحل المشكلة
وعلى فكره استهلاك البنزين زيادة بسبب السنسور برضو

فانت ملخص مشكلتك دلوقتى السنسور ده يتغير وتغير القواعد وتظبط الزوايا وترصيص العجل (وتكشف على الكوتش) وتراجع على العفشة

على فكره الكلام ده يفضل ان اى حد شارى عربية اقتصادية وخاصة التقفيل المصرى / ايرانى / تركى الخ انه يراجع علية والعربية لسه زيرو حتى

ده بقى العادى مش الافيو بس ومتقلقش باذن الله هتتظبط معاك وتبقى زى الفل ptmnlo123per171

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش