الموضوع: ارجوا المساعدة
قديم 15-04-2015, 10:02 AM
m_m_sh_a m_m_sh_a غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم ..مصري
التخصص العملى: أخصائي حاسب آلي
هواياتي: القراءة

m_m_sh_a is a jewel in the roughm_m_sh_a is a jewel in the roughm_m_sh_a is a jewel in the rough
افتراضي رد: ارجوا المساعدة

أولا آسف على التأخير عليك في الرد ..ثانيا ..في مثل أمريكي بيقولك إيه.. I'm not rich to paid in used car ..يعني من الآخر ..لو عايز عربيه ما تزورش الميكانيكي غير عشان غيار الزيت وتمشي لمدة خمس سنين ..يبقى خليك في الزيرو ..وحتى دي برضه أرزاق ..ياما ناس جابت زيرو ..وطلع فيه مشاكل ..والتوكيل قارفهم آخر قرف ..نيجي بقى للظروف اللي بتحكم الموقف ..وهو المبلغ اللي حضرتك بتتصرف في حدوده ..أنا عايز أقول لحضرتك إن أكيد متطلبات حضرتك مش متساويه ..يعني اكيد في حاجه أهم من حاجه ..بمعنى ..إن أكيد في أولويه لحاجه عن حاجه ..يعني مثلا واحد يقولك أهم حاجه عندي قطع غيار رخيصه ..مش مهم ناعمه أو تقيلة ..واحد تاني يقول لأ ..أنا أهم حاجه عندي تكون ناعمه وسهلة في أبعادها ..عشان المدام كمان هتسوق معايا ..واحد تاني يقولك لأ ..أهم حاجه عندي تكون شاسيه عفي يشيل ..بصرف النظر عن قطع الغيار والنعومة ..أو واحد تاني يقول مثلا تكون شياله وناعمه ..ومش مهم قطع الغيار مقدور عليها ..اللي عايز أقوله لحضرتك إنك لازم تضيق نطاق المتطلبات شوية عشان نقدر نحصرلك حاجه توصلك للي إنت عايزه ..وأخيرا ..هي أرزاق ..أنا شفت واحد دافع 150 الف جنيه في عربيه ..وعمل بيها حادثه عشان الفرامل ما شتغلتش في موقف معين ..وناس راكبين عربيات بخمس تلاف جنيه ..وعايشه معاهم عيشة الغلابه ..وما بتقولش لأ ..أهم حاجه توكل على الله ..وخد بالأسباب ..وربنا يقدرلك الخير