قديم 31-12-2011, 01:45 AM
الصورة الرمزية Tota El Masry
Tota El Masry Tota El Masry غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندسة
التخصص العملى: هندسة المنسوجات

Tota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond repute
عاجل مساعدة عاجلة في شراء فيرنا

جزاكم الله خيراً يا جماعة كلكم
أنا مبسوطة بوجودي بين أسرة مصر موتورز و حاسة أنكم زي أخواتي و محتاجة نصيحة لله تعالى بعد ما استخرت ربنا
أنا ناوية بإذن الله أجيب فيرنا أوتوماتيك لكن كلام الناس مخوفني منها بس كلامكم شجعني جداً بس أحب أعرفكم ظروفي و تقولولي الفيرنا كده تمام و لا أعلي الفئة حبتين و آخد مانيوال و لا الأوتوماتيك و لا أجيب I10 أو I30 الجديدة؟؟؟
1- بسافر 140كم 5 أيام أسبوعياً
2- طريقي أغلبه طرق سريعة و أخاف تعطل مني مش أعرف أحركها(الأوتوماتيك بالتحديد)
3- ظروفي الصحية الحمد لله مش تمام خالص(بتعالج من أرورام متعددة من خمس سنين و الحمد لله فاضلي عملية و رحلتي تنتهي و أبقى طبيعية) و بتعب من أقل مجهود بدني و عندي ضعف في رجلي الشمال حبتين لكن الحمد لله كله خير
4- بحتاج في بعض الوقت آخد أخواتي معايا يعني محتاجة سيارة تنفع تبقى عائلية و لو يوم أسبوعياً
5- هذه أول سيارة و أنا أبيض يا ورد سيارات بس قلبي الحمد لله حديد مش بخاف قوي من القيادة
6- محتاجة سيارة لما آجي أبيعها بعد 5سنوات ما أخسرش فيها و سهلة الصيانة و قطع غيارها متوفرة و بعقولة و البنزين عادي نار عربيتي الخاصة أرحم من الإيجار و تاكسي العاصمة أكيد
أرجوكوا تساعدوني آخد قرار لأني متحملة مسؤلية السيارة و قرارها و أخواتي سايبنلي الحرية في القرار و ده مسؤلية خطيرة جداً و أنتوا سيد العرفين
و أنا مش مقتنعة بأني أشتري مستعمل أتعلم فيه و أبقى أشتري جديد لأن نظريات الإقتصاد عكس كده " أنا لست غنياً كي أشتري شيئاً رخيصاً" و كل يوم يعطل غير احتمال إن المستعمل يكون معيوب

آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآسفة جدااااااااااااااااااااااا ااااً على التطويل
: 01F577~130:
<!-- / message -->