قديم 18-06-2013, 01:49 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مقارنة شاملة بين هيونداي النترا وكيا نيوسيراتو واوبل استرا حصريا على مصر موتورز بالصور والمواصفات والاسعار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Toyota Corolla مشاهدة المشاركة

كلام سليم بس ,,, بس انا مش بتكلم علي اخطاء التصنيع عشان اعطال مثل هذه ناتجة عن عيب تصنيع و ليس قلة الجودة و بعدين اكثر السيارات المعرضة للاعطال هى الالمانية عشان هي قمة التكنولوجيا و شئ طبيعي كل ما التكنولوجيا تزيد فى العربية كل ما احتمالية حدوث اعطال تزيد عشان كده العربيات الكوري نسبة حدوث الاعطال بها اقل (علي سبيل المثال لو عندك موبايل شاشته كبيرة و تاتش و موبايل نوكيا 1100 مع كامل اخترامي ليه ، تفتكر مين فيهم شاشته هتكون معرضة للتلف اكثر و من اول خبطة و ذلك نتيجة لكثرة الدوائر الكهربية التي كلما زادت زادت نسبة احتمالية تلف الجهاز) ،، والالماني معقد اكثر طبعا نتيجة لانه يستخدم تكنولوجيا اعلي كما ذكرت و طبعا العيب مش فيه لعيب في بلدنا هي اللي معقدة و طبعا الكلام لا ينطبق علي كل السيارات الالمانية او الكورية ،و طبعا انا لا انكر ان الكوري تتطور جدا و اختلف عن الماضي ولكن الياباني حتي ماقدرش اشبهه بالالماني و لرأيك مني فائق الاحترام
كلامك جميل جدا وانا متفق معاه 10000%
بس طبيعة المستهلك المصري انه بيهتم بسهولة الصيانة والبساطة في التكنولوجيا علشان كدا العربيات الكورية اختيار جيد للمستهلك المصري
بس طبعا الكلام لا بنطبق على المستهلك الاوروبي لانه بيهتم بالتكنولوجيا الخ

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn