قديم 26-08-2014, 01:51 AM
no love no love غير متواجد حالياً

no love is just really niceno love is just really niceno love is just really niceno love is just really nice
افتراضي رد: هيونداي جينيسيس هنشوفها في الشارع امتي؟!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo step fire مشاهدة المشاركة

و نت سكر : باشامشاكل الفتيس الاوتومانك اللي في الدايو. بعض موديلات شفورليه و في ناس قالت في الكيا القديم ودي طبعا نظري زي ما حضرتك بتسميها. لانها بتظهر مع صاحب العربية بس تاني حاجة المقارنة اللي كتبتها كانت اول فئة من كل عربية والتلاتة عربيات من التلت شركات في كل دولة من اللي بينهم المقارنة و لو نا بختار اي حاجة كان ممكن اختار الكروز لكن انا خترت انضف عربية كوري من جهة نظري في افئة دية و هي الالنترا و لما الفئة اولي من الكورولا اللي 190 تقريبا ازيد من لالنترا اللي ب.145 دي مش معناة ان المقارنة غلط معناة ان في تفوق من الكورولا و دة. امر طبيعي دة فرق 40 الف و الانترا طبعا تفوقت ان متورها ااقوي 130 حصان بس اكورولا تفوقت اعتمادية و الجيتا ثبات و امان.،،،،،، انا عايش في مصر و عندي كورولا قبل الجنوب فريقي لعربية دية ثباتها مش كدة بعد 130 وهي للي بقارن بيها عربيات سقتها منها فترات كبيرة و منها مشوار جربت فرنا لانوس rb اوبترا و النترا 2009 كلهم ثباتهم وحش مقارنتا بيها عادا الالنترا كانت زيها تقريبا الالنترا و ركبت من الالماني a5. بس و كفيلة بكل العربيات دي لكن حسيتها تقيلة لحد 40 بعد كدة قطر و ثبات مفيش بعدة حضرتك بتحاول في كلامك تطلعني عديم الخبرة و نظري و انا مبحبش الاسلوب دة في النقاش و مش. عاجز ني اتكلم بية و بقول حضرتك كون حيادي و انامش هاقول علي حضرتك نظري لكن حضرتك 90% مركبتش الماني لانك لو ركبتة مش هاتفضل مقتنع بالكوري زي كدة و في الاخر هافهم حضرتك
وجهة نظري ليس الا الكوري ممتاز لسعرة و خصوصا بعد التطوير للي حصل من 4 سنين بس المقامات محفوظة و عشان حضرتك تعرف الفرق في الاعتمادية خش علي منتديات في لسعودية او الخليج لان لناس دول بيقطعوا كيلوهات كتييييير في وقت قصييير شوف تقريرات لليباني بعد نص مليون ومش. هتلاقي الماني كتيير ا و شوف تقريرات لكوري بعد نص مليون دة ذا كان في كوري بيعيش نص مليون اصلا ولو حضرتك مردتش دي حاجة تخصك بس نا في الحالة. دي هاعتبروا اقتناع بالي حضرتك سميتو قبل دة اوطنة. ياريت حضرتك لما ترد تاني تستخدم اسلوب تاني غير اسلوب تقليل الغير
عامه المشكله في الفتيس الاوتو كانت في النوبيرا فقط
ومينفعش نكون بنتكلم في الاصل عن الجينسيس اللي مازلت مقتنع جدا جدا ان السوناتا اللي اقل منها افضل من الباسات وبعد كده نتكلم عن الالنترا والسيراتو والكورولا والقرش وانت ترجع لورا تقولي الدايو القديم فيه مشاكل
وبمناسبه النص مليون لو في عربيه عايشه كوري تعالي واوريك النترا 2008 مع صاحبي موديل 2008 عامله 387000 كم فابريكه سقف وكبوت وشنطه والمكنه متحلتش حتي لكاوتش صباب و جوان مش حتي شمبر
الاهم بقي اني عاوز عربيه من موديل 2005 حتي الان اوتو كوري ظهر فيها عيب واحد في الفتيس الاوتو سواء كيا او هيونداي
انا مقللتش من قدراتك او خبراتك النظريه او العمليه
وعامه اعتبرني مقتنع بكلام حضرتك او الاونطه اللي انا سميتها
علما ب اني شاري فانتازيا 2010 اول فئه طاسات ب 141 الف جنيه جايبها من 7 شهور والفتيس مطلع عين امي وعامله 80000 الف كم علما بانها كلها فابريكه بره حتي الاكصدامات
وجايب النترا 2014 زيرو خليجي فتحه وجنط وabs واير باج طاره فقط وبركبها اكتر من الاوكتافيا ومستريح معاها اكتر
ولو رجع بيه الزمن تاني مكنتش جبت الفانتازيا وجبت الالنترا من الاول
بدليل اني ببيعها وهجيب مكانها سيراتو زيرو اول فئه برده وهكمل كلام فاضي فلوس
ودي وجهه نظري الشخصيه ولكل منا راااااااأيه وعامه انا قولتلك اني هبيع الاوكتافيا وهجيب سيراتو
وانت اعمل واشتري كما يحلو لك بفلوسك
وانا اتشرفت بالنقاش معاك ومعلش لو كنت ضايقتك بوجهه نظري
تحياتي

التعديل الأخير تم بواسطة no love ; 26-08-2014 الساعة 02:02 AM