قديم 22-11-2011, 12:57 PM
rabet007 rabet007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عدو الأخوان
التخصص العملى: مسئول التعاقدت ومشروعات الأسر المنتجة بالصندوق الاجتماعي للتنمية - رئاسة مجلس الوزراء
هواياتي: القراءة والقيادة وتصفح المنتديات واصلاح اجهزة المحمول والحاسب الالي

rabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of lightrabet007 is a glorious beacon of light
طلب رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AHMEDCAR مشاهدة المشاركة

كده العربيه طبيعيه ماتقلقش مدام بتعمل الحكايه دى و من قدام يبقى انت لسه مش متعود على العربيه كويس

المهم متجريس بالعربيه دى غير لما تكون متعود و فاهما كويس جدا جدا و ربنا يباركلك فيها
ربنا يكرمك يا استاذ احمد يارب العالمين
حضرتك اخ محترم وانا بشكرك من كل البي لاني بجد فرحان بفرنتي انا كنت بحلم بيها من عام 2008 عارف كنت بتمني اركبها بجد وكنت متابع لكل المواضيع بتاعتها سواء على المنتدي هنا او منتدي نايل موتورز

وسؤال اخير الراجل الي شريتها منه كان بيحط زيت موبيل وان 10000 واخر مره عامل صيانه ليها لما جابت ال 60000 غير سير الكاتينة والسيور كلها وكده والفلاتر ومغير الكاوتشك والكلام ده
مع العلم انا سيارتي 1500 من 1600

السوال هو
الزيت موبيل وان 10000 كويس للفيرنا ولا استعمل ال شيل 10000
فية ناس بتقول ان ماتور 1500 وحش وكده في رايك انت الكلام ده صح
والصيانة تقولي بقه على مركز صيانة محترم تبعك كده اروح لما اجيب ال 70000 ان شاء الله اعمل الصيانه واغير الزيت والكلام ده
بارك الله فيك
واسف لازعاجك والله بس انت راجل خبرة وخدوم الله يكرمك ويوسعها عليك