قديم 28-09-2008, 12:39 AM
الصورة الرمزية tronky
tronky tronky غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات - كرة القدم - التصوير - الكنولوجيا

tronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond repute
افتراضي رد: التقرير الشامل للميجان 2008

السلام عليكم جميعاً

معلش الموضوع قديم شوية بس زى ما انتو شايفين دى أول مشاركة ليا هنا

تقييم أكرم ممتاز و مفيش فيه كلام يتقال
بس بما أن هانى بيقوله أنه يصبر لحد ما العربية تعمل 30 ألف ولا حاجة وساعتها مش هيكون محتفظ بيها وبما انى من مالكى الميجان فحبيت أعلق على الحتة دى.........
أنا عربيتى 2005 و معايا من الزيرو وعاملة لحد دلوقتى أكتر من 80 ألف بشوية بسيطة والعربية ولله الحمد متغيرش فيها أكتر من الحاجات دى
1- بطارية ( فى الضمان )
2- كويل ( فى الضمان )
3- بطاحة مساعد يمين
4- طنابير أمامية
5- طلمبة مياه ( مع صيانة ال 60 ألف )
ده غير الزيت والفلاتر والبوجيهات والتيل

العربية عموماً أثبت من عربيات كتير يابانى وكورى سقتها منهم الانسر البومة والكريستالة والنيسان الصنى والسوبارو الأمبريزا و تقترب فى ثباتها من أوبل فيكترا B لأن كان معايا واحدة قبل الميجان.
التسارع كويس مش وحش بس مع الوقت ال response بتاع الفتيس بيبقى أحسن

بالنسبة لعربية بايو أنا كنت قريت فى منتدى تانى أنك كنت جايبها مستعملة.....مش عارف الكلام ده صح ولا لأ .........
بس لو كنت جايبها مستعملة هل كشفت عليها فى التوكيل ؟ وقالولك أيه ؟
العربية دى مينفعش تشتريها مستعملة من غير ما تكشف عليها فى التوكيل........وقريب هيبقى معظم العربيات الجديدة بنفس النظام نظراً للتكنولوجى العالية اللى فى معظم الموديلات الجديدة زى الكورولا مثلاً

فى الأخر أرجو انكو تقبلونى عضو معاكم فى المنتدى