قديم 26-05-2010, 11:43 AM
الصورة الرمزية حبيب الناس
حبيب الناس حبيب الناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مصر
التخصص العملى: محاسب بشركة العادل لأستيراد والتصدير
هواياتي: الكمبيوتر

حبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال الى مالكى الماروتى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mkotp2009 مشاهدة المشاركة

زي ما قال أ. بدر كله إن أي عربية ممكن تسافر. بس العربيات الصغيرة متعبة في المسافات الطويلة و أكيد أقل أمان من العربيات الأكبر.
و بعدين المواتيير الصغيرة عل السرعات العالية بتتهلك.
فهي استخدامها الأمثل داخل المدن (توفير بنزين، سهولة الباركينج، إقتصادية.....)
ببالظبط زي ما كل الاخوه الاعضاء افادوك
من ناحية السفر الماروتي تسافر واي عربيه في السفر بتكون مرتاحه عن داخل المدينه لكن هنا نقطه مهه اوي ان الماروتي وسائل الامان فيها ضعيفه جدا وكمان ماتورها صغير جدا 800 سي سي و3 سلندر متقلقش هيا هتسافر بس هتروح اسندريه في 3,5 ساعه او 4 ساعات ده لو عاوز تحافظ علي العربيه انا شخصيا بسافر بيها ومعايا بقالها سنتين زبروح اسكندريه والعين السخنه والعريش ما شاء الله جميه بس مش عاوزه جري هتجري بيها هتهلكها وغير كده لصغر حجمها مع المطبات علي سرعه عاليه مش مريحه فلازم تهدي في المطباط هيا داخل المدينه ممتازه وممكن تسافر مره مرتين في الشهر طبعا من غير جري اخرك 90 او 100 وومكن تزود عن كده بس متستمرش في الجري بيها

العربيه ده تحفه انا عن نفسي روحت ركبتلها تكييف ساندن واتكلف 2700 جنيه وعملتلها فاميه حراري والحمد لله مستغني عن التاكسي والماصلات واستغلالها وزحمتها
ده رأئيي عن الماروتي بعد تجربتها سنتين