قديم 15-12-2011, 10:59 PM
الصورة الرمزية مهندس سعيد
مهندس سعيد مهندس سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس زراعى (هندسه وراثيه)

مهندس سعيد has a spectacular aura aboutمهندس سعيد has a spectacular aura aboutمهندس سعيد has a spectacular aura about
افتراضي رد: إلى الفيرناوية اللى عندهم أى أستفسار أو مشكلة بخصوص الفيرنا الجميلة يتفضل وهنساعده ان شاء الله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Felefel Ahmed مشاهدة المشاركة

مساء الفل
فوانيس الشبوره 3 أنواع ولازم تشتريع بالقاعده أوعى تعمل قعده فوج بلدي
1) الأصلى وده الوش زجاج وطبعا 100% ومش بيحصله حاجه ان شاء الله
2) ماليزي وش بلستيك ده نضيف و يستحمل الزينون لمده 3 سنوات وبعد كده يغمأ وده ب حوالي 150 جنيه
3) الصينى وده منصحش بيه علشان وشه بلستك ردئ مش بيستحمل الفوج العادي ما بالك بالزينون وده بيسيح قاعده الدويل بتاعته بعد 5 شهور والوش بيغمق بعد سنه وده حوالي 70 ل 110 جنبه

الزينون للشبوره تجيبه HID صينى مش مشكله علشان ده فوج مش عالي و واطي ومش هترعش بيه وده تدفع فيه أخروه 300 جنيه والتركيب في سموحه ب 30 جنيه وسجاره وكبايه شاي
أنا مركب الصينى ده بقاله سنتين فى الفوجات وزي الفل بس أهم حاجه جهاز الزينون تحوطه فى حته بعيده عن الميه ويفضل تلف عليه كيس بلاستيك

وربنا يحميك
هو انا لازم اعملكو:w6w200504112245306 e كده عشان تردو عليا طب اهو كمان عداد السرعه وقف عندى انتو كده بتحوشو عليكو الاسئله وانا مش هسيبكم غير لما تردو......
السؤال الاول هو انى لسه جديد فخدشت العربيه خدش وقع البويه وظهر الصاج وعاوز اعالج الموضوع من غير مااروح للسمكرى والدوكو عشان انا لسه هخبطها تانى
السؤال التانى ان عداد السرعه عندى وقف فجاه ومش بيتحرك!!!