قديم 27-10-2010, 06:07 PM
الصورة الرمزية ahmed1981
ahmed1981 ahmed1981 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا قوى

ahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ***|||-الحل الأمثل والنهائي لمشكلة ارتفاع درجة حرارة السيارة الشاهين-|||***

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goldenscorpion مشاهدة المشاركة

شكرا يا بشمهندس أحمد على الحل الرائع بس أنا عندي مشكلة و هي ان أنا عندي عربية 128 موديل 1987 مشكلتي هي ان في الحر لما بدور العربية و الحرارة بتوصل للنص بتشتغل المروحة معايا عادي لكن لما بأمشي بيها الحرارة بتعلى و المروحة مش بتشتغل و بأضطر أشغلها من المفتاح اللى جوة و لما بأقف و أكشف ع المية في الرادياتير و في القربة بألاقيها زي ماهي مانقصتش ..... و حتى بالليل لما بأمشي بيها بيحصل نفس الكلام الحرارة بتعلى لبعد النص و ساعات بتقرب من المنطقة الحمرا و لما بأشغل المروحة من عندي بتنخفض الحرارة لأقل من الربع مع ملاحظة ان أنا لما بأمشي بيها في الشمس في الصيف وبأبقى مشغل المروحة على طول الحرارة مش بتنزل عن النص فأية المشكلة اللي عندي و اية حلها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
غالباً عندك مشكلة في كابل الأرضي
حاول تتأكد إن الكابل القادم من الطرف السالب للبطارية موصل جيداً بجسم السيارة وجسم المحرك