قديم 27-04-2012, 03:07 PM
الصورة الرمزية ramy01011
ramy01011 ramy01011 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: HR Officer

ramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant futureramy01011 has a brilliant future
افتراضي رد: ماهي الافضل نيسان صني -بي واي دي اف ثري والفرق 20 الف جنيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Elsebily مشاهدة المشاركة

ايه يا جماعه فيه ايه انتو بتهزروا ولا بتتكلمو جد انتو ازاي اصلا مقتنعين بالمقارنه دي وبعدين انا نفسي افهم هو ليه كل حد بيحب يدافع عن عربيته حتي لو كان هيجور علي حق عربيات الغير وبعدين السؤال اللي نفسي اساله لملاك العربيات الصيني عامة هو ليه فيه ناس كتير بتبيع العربيات دي في نفس سنة الموديل وميكنوش جايبينها بقالهم كام شهر وليه بردو بيخسروا فيها مبالغ خياليه يا جماعه خلينا نكون واقعيين ونعترف اني فعلا العربيات الصيني فيه في المعظم منهم مشاكل كتير وفيه ماركات كتير مينفعش اصلا تخش اي سوق عالمي انا اسف لو كنت غلطت في عربية حد او ضايقت حد بكلامي بس بجد دفاع ملاك الصيني عن عربياتهم لدرجة انهم بقو يفضلوها عن عربيات اعلي منها في الفئه وفي كل حاجه بقي شئ مستفز وانا شخصيا شايف اني فيه تضليل للي بيسأل وطبعا كامل احترامي لملاك العربيات الصيني وانا شخصيا كنت بفكر اشتري البي واي دي جديده لاني كان عاجبني الاوبشن الكتير اللي فيها بس بصراحه خفت وقلت استني لما اشوفها هتعمل ايه في السوق المصري لكن حتي لو كنت جبتها وبقت بتاعتي كنت بردو هدخل واقول نفس الكلام ده لاني من وجهة نظري البي واي دي تقارن بالفيرنا واللانوس والساجا واللوجان لكن ليسه موصلتش لمرحلة انها تبقي في مرحلة مقارنه مع فئة النيسان او الاكسنت ار بي واخيرا هي وجهة نظر واكيد فيه كتير هيختلف معايا ان مكنش هيشتمني بس انا بحب اكون واقعي وبالتوفيق للجميع
بص يا سيدي انا معايش البي واي دي و معرفش حتي اي شخص معرفة معاة العربية دي بس انا تعقيبي علي كلامك انها العربية الصيني الوحيدة التي المستعمل فيها قليل جدااا يعني ادخل علي كونتاكت كار مثلا فيثن و فين لما تلاقيها معروضة للبيع مستعمل بعكس باقي الماركات الصيني انا كل علاقتي بالماركات الصيني الاسبرانزا مع صديقي و عربية زي الزفت علي كلامة و باعها قريب
العربية التانية مع صديق ايضا و هي بريليانس جالينا 2000 سي سي و الالفين سي سي بس هي اللي جيدة ده من كلام ناس في مصنع بي ام دابليو و قالوا ابعد عن اي حاجة تانية