قديم 02-01-2011, 08:22 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: النيسان صنى والبنزين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy01011 مشاهدة المشاركة

حلو يعني الواحد يجيب العربية و يركنها تحت البيت و يركب مواصلات علشان البنزين
لا عندك حق في دي أنا بردو النقطة دي معجبتنيش.
بس الفرق في أسلوب القيادة على فكرة ياعني بمنتهى البساطة الموقف يتوقف على (علاقة طردية بين عداد الآر بي إم وإستهلاك البنزين.) إسلوب سواقتك بيحدد مدى إستهلاكك للبنزبن على المدى القصير وصحة ماتور عربيتك على المدى البعيد.
علي فكرة بجد الصني بتاكل بنزين جامد انا شغال في شركة و كنت في فترة ماسك شغل الادمنستراشن فيها و كان من ضمن المهام اني ماسك السواقين في الشركة عندنا 3 عربيات 2 هوندا اكورد 2.4 سي سي و واحدة صني 1,6 سي سي التلاتة كنا جايبنهم موديل 2006 و الله الصني معدل بنزينها قريب جداا من معدل استهلاك الاكورد .
لالالا لالالا لالالا مش مممكن أصدقك على فكرة أنا معايا الصني في مصر وكان معايا هنا الأكورد فترة يمكن مش طويلة بس شتان في الفرق مابين الإتنين ياراجل.
كدة كدة أنا مقتنع اني الهوندا يمكن من أكتر العربيا الياباني الي بتصرف بنزين.
ياعني نفس السي سي من هوندا وتيوتا تلاقي الهوندا إستهلاك اعلى.