قديم 30-10-2010, 03:30 AM
الصورة الرمزية sharooo
sharooo sharooo غير متواجد حالياً
من انا؟: سعادتي في مساعده الناس وحل مشاكلهم المستعصيه
التخصص العملى: الاشراف على شركات صيانه وعمرات محركات الديزل
هواياتي: صيانه السيارات-تكنولوجيا محركات البنزين والديزل-الكره الطائره

sharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل تعلم ان زيوت السياره كلها وفلاترها يجب تغيرها؟؟

السلام عليكم
اسف على التاخير في الرد.انا كنت ناوي ادخل على موقع موبيل وادور على الكيرف الخاص بغيار الزيت والعوامل الموثره فيه بحيث نستفيد كلنا بس فعلا انا مفضيتش خالص
انا عموما اول مره اسمع ان موبيل1 بيتغير على 20!!
هو على 8000 او 9000 لونه بيكون اتغير تماما ولزوجته بتكون شبه اختفت وريحته بتغير( بيكون اتحرق) وده وجهه نظري
بالنسبه لزيت الفتيس الاتوماتك انا كتبت رايي والي انا اعرفه.لان على سبيل المثال اعرف واحد كان معاه تويوتا RAV4غير زيت الفتيس على 1000 وبعد ما غير على طول العربيه جابت فتيس
لان الزيت كان فقد خواصه تماما والفتيس اكل بعضه والي كان ممشي العربيه ان الرايش هو الي مالي الخلوص.لما هو فضى الزيت وحط زيت نضيف نسبه الرايش ده قلت جدا فظهر العيب.

و في المقابل واحد صديقي معاه 525 بيقولي في التوكيل بيقولوله مش بيتغيرلها زيت فتيس اتوماتك خالص!!