قديم 11-10-2012, 09:41 AM
الصورة الرمزية م.محمد
م.محمد م.محمد غير متواجد حالياً

م.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to beholdم.محمد is a splendid one to behold
افتراضي رد: ناويت علي لوجان مستعمله (عايز نصيحه احلي شباب )

استهلاك البنزين معقول بالنسبة ل 1600 سى سى 7.5 او 8 لتر / 100 حسب حمولة العربية ... قطع الغيار فى بداية الانتشار لان العربية مع ناس كتير فى مصر وانا ملاحظ انها بتنتشر يوم بعد يوم فقطع الغيار اكيد حينتشر ... هى جميلة فى السواقة وخاصة فى السفر ممتعة جدا جدا وانا بحس ان العربية ماتورها بيرتاح على سرعة 140 تلاحظ ان العربية ماتورها هدى على هذا السرعة كانك ماشى بالعربية على سرعة 80 وتحس بقوة العربية وعاوزة تسحب تانى فوق ال 140 غير ثابت العربية انا جربتها فى السفر مشيت ال400 كيلو بسرعة مابين 175/160 متواصلة جبتهم فى خلال ساعتين ونصف .... المكيف قوى جدا بيخلى العربية مثل تكيف البيت .... استهلاك البنزين بالتكيف وخاصة فى السفر يعتبر لاتوجد استهلاك يعنى شغل التكيف براحتك انا جربتها اكثر من مرة على طريق الصحراوى الجيش القاهرة اسيوط 400 كيلو لم يستهلك التكيف سوى من 3 الى 5 لتر تقريبا ... لو حتشترى العربية مستعمله غير ماهى جديدة طبعا المستعمل محتاجة الكشف عليها تماما حتى تطمأن على العربية وبالتالى تروح التوكيل ويتم الكشف عليها وحترف حالتها واعمل حسابك ان بعد ماتعجبك غير كل حاجة عاوزة تغيير حتى لاتكون عبئ عليك حتى بعد ماتغير التالف فى العربية تكون انت ماشى بالعربية بها مطمأن ... ان شاء الله بالتوفيق وحسن الاختيار

التعديل الأخير تم بواسطة م.محمد ; 11-10-2012 الساعة 10:17 AM