قديم 11-10-2012, 12:38 AM
الصورة الرمزية hamed2020
hamed2020 hamed2020 غير متواجد حالياً
من انا؟: THE MAGICO

hamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud ofhamed2020 has much to be proud of
افتراضي ناويت علي لوجان مستعمله (عايز نصيحه احلي شباب )

السلام عليكم
انا انهرده حبيت اقولكم اني نويت علي لوجان مستعمله لاني معرفتش اعد كويس في البيكانتو القديمه والجديده و حسيت انها ديقه جدا (انا طولي 193 و وزني 100 )
فقولت خلاص يا لوجان يا فيرنا واحد هيقولي لانوس هقوله بكرها موت
و في الاول فضلت الفيرنا بنسبه 70 في الميه علي اللوجان (بسب توافر قطع الغيار بارخص الاسعار و مش بتسحب بنزين و اي حد بيشتغل فيها )
بس اخدت وقتي و فكرت ان انا هكسب المييزات الي فوق دي مقابل التنازل عن كتييييييييير اوي (الصاج الزباله والعربيه بقالها اكتر من 12 سنه هي هي و المواتير اصلا مركونه عند غبور غير ان كل الي معاه فيرنا هاكلهه بغباوه )
فقلت لا انا اروح للوجان (المتورين زي بعض 1600 فاكيد استهلاك البنزين متقارب و اللوجان خامتها نظيفه و العربيه جديده مكملتش 4 سنين و و محدش طلع فيها عيب جوهري علي حد علمي )
بس و خلاص قررت لوجان
اسئله للشباب مالكي اللوجان او لو واحد صاحبك قريب منك و تعرف معلومات او كانت معاك (الفتاين يمتنعون )
استهلاك البنزين عامل ايه ؟ قطع الغيار متوافره ولا ؟ ايه الحجات الي بتتغير كل فتره قصيره واسعارها ؟ العربيه عامله معاك ايه بعد كام كيلو ؟
اسئله لاي حد
انا ناوي اشتري مستعمل و معرفش غير سوق العاشر و يقال انه كله تجار و نصابين من الاخر و انا شاب و لوحدي ولا اعرف ميكانيكي يجي معايا ولا واحد صاحبي بيفهم في العربيات (علشان كده ناويت اشرط علي الي هتعجبني عربيه نطلع بيها التوكيل نعمل فحص شامل علي العربيه (بيتهيالي كده تمام ؟))
انا عايز موديل 2010 او 2011 يفتكروا يكون عامل كام كيلو علشان اعرف ان العربيه مش مهلوكه 20 الف 30 الف 50 الف ؟
العربيه بكام مستعمل (علما انا مش بثق في كونتكت كار لانه بردو يقال انه كله تجار و مزودين ) بس كده كده انا اخري 55 الف جنيه
واخيرا لو اي حد يقدر يفيدني باي حاجه يكون مشكووووووووووور جدا علشان انا نازل يوم الجمعه لاني محتاجها جدااااااااااا
مستنيكم شباااااااااااااب:fun_36_1 _39[1]: