قديم 25-12-2009, 08:06 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أجيب BMW 318 موديل 2001 ولا زيرو

صباح الفل يا باشا

دايما الفرق بين الزيرو و المستعمل اللى بنفس التمن بيكون كما يلى ....

الزيرو هتركب عربية جديدة انت اول رجل فيها و هتقعد معاك من 3 الى 5 سنين بتاخد منك صيانة دورية فقط لاغير يعنى تديها بنزين و تغيرلها زيت ....
عيب الزيرو انك هتجيب عربية قليلة الامكانيات بالنسبة للمستعمل اللى ممكن تجيبه بتمنها و كذلك تفتقد الى متعة القيادة الحقيقية (لو انت راجل غاوى يعنى ) .. بس هتبقى عربية عملية معاك توديك و تجيبك و مؤدية للغرض منها ......

المستعمل ,, هتجيب عربية فخمة و و اداء قوى و متعة قيادة حقيقية .. ده طبعا بالنسبة لل 318 ... اللى انت عاوز تجيبها ..
بس المشكلة بقى يا معلم و خصوصا فى البى ام انها عربية حساسة قوى عاوز حد يعاملها بالشوكة و السكينة يعنى المية ماتنقصش الزيت فى ميعاده بالظبط .. الكاوتش لو مش مناسب مابتمشيش اصلا... حاجات كدة يعنى....
انما المرسيدس مثلا عربية فحت و ردم عن تجربة
مشكلة المستعمل عموما ان العربية اللى هتجيبها انت و حظك يا تريحك و مشاويرك على الميكانيكة هتبقى فى اللذيذ يعنى ,, يا اما هتطلع عينك و تكره بسببها حاجة اسمها عربيات ... تخيل انها بتستعمل بقالها 8 سنين و ماتعرفش اللى قبلك كان بيعاملها ازاى ... النهاردة الموتور عايز طقم شمبر بكرة الفتيس عاوز اسطوانة بعده المساعد عاوز يتغير و عيش حياتك الطبيعية بقى يا معلم....
و عموما البى ام قطع غيارها نار لو جديدة ... الاستيراد و الحرفيين اسعارها معقولة شوية ...

فا انت شوف ايه اللى يناسبك من الحاجتين دول .. و ربنا يوفقك ان شاء الله فى عربية مناسبة

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!