قديم 19-04-2010, 06:06 AM
الصورة الرمزية tawfic
tawfic tawfic غير متواجد حالياً

tawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of lighttawfic is a glorious beacon of light
افتراضي رد: انا جبت السايبا برايد الجديده وده كل شيى عنها بالصور

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة noureymo مشاهدة المشاركة

كلام حضرتك فعلا صحيح ان المعروف ان قطع غيارها هي قطع غيار الكيا
وانا فعلا كنت غيرت اكتر من قطعة غيار كانت هيا الكيا برايد ما عدا فلتر البنزين وفلتر الهوا .
يا استاذ توفيق انا عارف ان الكويت والبلاد العربية هو التوكيل الجديد فعلا وده الي قلت لحضرتك اننا سالناه قبل كده ورفض يصلح عربيات شركة الامل
اما بخصوص موضوع السير ففعلا هو مختلف عن سير الكيا برايد سير الدينامو في السايبا عرضه اقل من سير الدينامو في البرايد
عموما يا ريت حضرتك لو كنت غيرت السيور قبل كده تفيدني الاقيها فين وشكرا جزيلا على اهتمام حضرتك بالرد
يافندم شكرا على ايه بس احنا كلنا بنساعد بعض لاكثر ولااقل
اما بخصوص تغير السيور انا لسه ماغيرتشى اى نوع منهم علشان لسه يادوبك 20000 الف بس
وبرضه انا ليه تحفظ على موضوع ان سير الدينمو مختلف عن الكيا العاديه
انا واثق انها نفس السير الا اذا حضرتك كنت مغير الدينمو بنوع غير الاصلى بتاعها
او تكون شارى العربيه من حد مغير الدينمو
اصل ثقتى ده من ناتج تجربه مع قريبى كانت معاه وكان عمل بيها حاذثه ( ربنا يحفظك ويحفظنا جميعا ) واضطر يغير تقريبا كل ما له علاقه بالماتور والدينمو ----- الخ
وساعتها غير كل شى زى اللى كان موجود فيه بالضبط واصلى وجاب كل قطع الغيار من مراكز كيا المنتشره
الكلام ده من حوالى سنتين
وبالمناسبه الكويت والبلاد العربيه تم سحب الصيانه منها علشان ناشونال موتورز فتحت مركزين صيانه خاص بالسايبا فقط
بس ده مايمنعشى انهم بيصلحو بس طبعا بمصنعيه كامله بدون خصم
وانا مازلت بتعامل معاهم لانهم ناس محترمه جدا ومش فرق كتير الفلوس عن مركز سايبا