قديم 26-11-2011, 01:05 PM
الصورة الرمزية heshame2
heshame2 heshame2 غير متواجد حالياً
من انا؟: هشام وهدان

heshame2 will become famous soon enough
عاجل رد: اللانسر و حقيقتها

بصو يا جماعة انا هتكلم معاكم بصراحة جداً ومن غير ما يزعل كل واحد وليه رأيه والإختلاف في الرأي لا يفسد للود قضية انا ركبت اللانسر وركبت الإلنترا وركبت اللانوس وركبت المرسيدس بجميع انواعه وركبت البي ام بجميع انواعه لأن عايش في المانيا ولكن خلينا نتكلم على العربيات اللي في مصر اللانسر بومة واكلة الشعب المصري لسبب واحد بس انها ياباني كل ما تكلم واحد يعني انت تقارن الياباني بالكوري لو جبتله 2020 كوري و1999 يقولك دي ياباني يا عم الحج كل شركة بتتطور يا جماعة ومينفعش نتعصب لعربية او الكل يشتري لانسر عشان الكل راكب لانسر اولا هي كشكل حلوة وقابل للتعدلايلات بس حجمها مش قد كدة استهلاك البنزين فيها فعلا جامد جدا جدا سحب العربية ضعيف جدا في الأوتوماتيك 1600 وده انا اتفاجئت بيه بصراحة مكنتش متوقع عنها كدة وكنت بركب اللانوس احسن منها مع العلم ان اللانسر انعم بس عشان اوتوماتيك بقى الثبات والله انا كنت ماشي 120 بيها لاقيت نفس ثبات الإنترا وانا ماشي بالإنترا 160 وتحس ان الإنترا عايزة تطييييييييييييييييييييييي يييير وثابتة فعلا وسحبها رائع وواسعة وشكل حكاية وفراملها مفهاش كلام انا بقول ان اللانسر مقارنة بسعرها وحشة جدا جدا ولكن الكل يقولك ياباني يا حج والكل راكبها طب انت مالك مايمكن الناس غلط يا جدع انا بفضل الإلنترا عن اللانسر الصراحة ده بالنسبة لعربيات مصر بالنسبة لألمانيا شركة ميتسوبيشي معروفة طبعا هنا بس البومة دي مش موجودة في المانيا اصلا خاااااااااااااااااااااااا اااااااالص الا الشكل القديم المعدل السبورت الفاجر صح زي بتاع فيلم Fast farious واستغربت ان العربية الميتسوبيشي القرش هي اللي منتشرة شوية هنا في المانيا وفي مصر لا مش عارف احنا ليه ماشيين بالعكس ياريت محدش يزعل مني ولا يهاجم الراجل ده لأنه احترم الناس الراكبة البومة ويا جماعة القط في عين صاحبه أسد وكل واحد ربنا يحميه ويحمي عربيته وكل واحد وليه اختياراته لكن المشكلة ان الحد لما تعجبه حاجة يتغاضى عن عيوبها خااااااااااالص ويقول بس حلاوتها عشان كدة متستغربش لما حد يطلع عيب في حاجة انت شايفها حلوة دي طبيعىة البشر .