قديم 26-08-2010, 02:51 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الناس اللي فاكره مصري هيه البلد الوحيده اللي فيها زحمه يدخلوا

لا طبعا بالعكس برغم الزحمة فى مصر الا ان لسة فى سيوله فى حركة المرور نوعا ما لكن تعال كدة بنظرة سريعة للرياض وجدة والخبر فى السعودية او الامارات دبى تحديدا وشوف وقفة الحال
لكن المحزن انى اكتشفت ان عندنا فى مصر زحمة كدابة يعنى مثلا شارع جامعة الدول زحمة وخنقة موت نتيجة الانانية كل الناس اربع صفوف عايز تدخل البطل احمد عبد العزيز وبالتالى باقى الناس اللى عايزة تكمل دوغرى طوالى تنتظر ممكن ساعة ونص ساعة وبعدها تكتشف ان الشارع سالك وتمام لكن الانانية وقله الذوق هم السبب الرئيسى او سبب تانى مشهور فى مصر تلاقى زحمة ساعة على كوبرى مثلا يكون بسبب حادث تافة والعربيات اللى بتمر لازم كل واحد يقف يتفرج وياخد ربع دقيقة واحد ورا واحد ممكن الطريق يقف وقفة سودا ومهببة زى 6 اكتوبر كل يوم وبالتالى سيوله الطريق ممكن تقف 5 كيلو وهكذا