قديم 19-06-2013, 05:23 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشاكل بالايمجراند خطيره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sky_Rider مشاهدة المشاركة

بدون انفعال بس يا محمد اشرف باشا .. ببساطة انت رحت اتفرجت على العربية كام مرة بس .. و كونت رأيك .. وله كل الاحترام و التقدير .. و انا بنقل رأيي كمالك للعربية بركبها يوميا من اكثر من 6 شهور.. و بشوف تفاصيل التفاصيل كل يوم وبقول عليها بكل امانة .. و بالنسبة للبويه .. انا جربت موضوع الاسيتون ده في حته مخفه .. مبيطلعش ولا اي حاجة .. و لا بيقشر .. هو صحيح طبقة البويه خفيفة مقارنة بالعربيات المستوردة .. .. بس مش رديئه ولا خشنة ولا ضعيفة بالشكل الموصوف ده .. زيها زي اي عربية تجميع محلي .. فرنا .. صنى .. وعلى العموم .. ربنا يدينا ويديك طولة العمر و نشوف موضوع التالبلوه ده بعد 5 او 6 سنين .. وبالنسبة لموضوع تصنيعه .. شركات السيارات في كل الدنيا مبتصنعش كل اجزاء العربية .. يعني ممكن يتعاقد مع مصنع اخر اصغر متخصص في انتاج شيئ معين بالواصفات المطلوبة زي التابلوه .. و المرايات و النواكل والاكر والاجزاء الصغيرة الاخرى .. .. كدة يعني .. يعني جيلي مش عندهم خط انتاج واحد هناك بيصنع التابلوه ياما الجديد يا اما القديم .. وزي ما قلتلك .. الايام و السنين اللي هتثبت .. و ادينا مع بعض .. ربنا يخليلنا مصر موتورز و جروب الامجراند .. تحياتي للجميع ..

انا رحت شفت العربيه دى حوالى 3 مرات وكل مره كنا بنعد بالساعات نتفرج عليه ونفتش فيها وانا عجبتنى العربيه فى اول مره بس بعد كده بعد مفتشنا فيها معجبتنيش اما على العيوب الى انا ذكرتها فمثل مانا قولت فى الاول تعالى الموضوع بعد 4 او 5 سنين وقولى حالة التابلوه اصبحت عامله ازاى بعد الغسيل والشمس وعلى فكره بوية الصنى احسن منها عشان حضرتك ذكرتها

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/