قديم 06-06-2010, 03:24 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: JAC B 15

مبروك لكل من اقتنى السيارة وانا لم اقل انها سيئة ولكن من التسرع تقييم السيارة لان الوقت لازال مبكر ومعظم كلام الناس على الخامات والديكور والتصميم وهو عمليا لا يعنى شىء مطلقا فى اداء السيارة المهم مبروك لكل من اقتنى السيارة وربنا يبارك له فيها ان شاء الله تعالى
لكن ياريت منعملش دعاية لعاية ما على الاقل يحصل تشغيل تجريبى للسيارة دة واجبى انى اكون منصف وحيادى وانا مش مع الاسبرانزا لسة مليانة عيوب تقفيل وتجميع وجودة خامات الخ اتمنى من الجميع انة يفهم وجهة نظرى والا مش اشارك تانى فى موضوعات مماثله لان ما ينفعش حد يصادر مداخلتى او يرغمنى انى اكون منبهر بشىء له علاقة بديكور او اكسسوارات واللى قال انى ما ركبتش العربية فعلا لم اجرب السيارة فى القيادة لكنى تقريبا من اول الناس اللى راح اتفرج على العربية ولم اتردد خلال دقيقة انى اعرف مستوى تشطيب السيارة
حتى يا جماعة الناس اللى بتقول ان جاك قوية فى مجال السيارات التجارية يعنى النقل الثقيل والخفيف والمتوسط برضة دة كلام مش صح معلش مع احترامى لارائكم ازاى ممكن تعرف العربية النقل دى قوى وممتازة وفعاله الا من خلال المشاريع الجبارة والكبيرة زى البنية الاساسية وشركات البترول ده برضة كلام نسبيى يعنى هى فعلا سيارات ذات اداء جيد ومقبول لكن لازال امامها الكثير لتصل لمستوى المان والداف والفولفو والسكانيا والرينو والاسترا والمرسيدس معلش لو عايزن تتكلموا عن السيارات التجارى فهى ضمن مجال عملى مع احترامى للكل لكن ياريت ما نعملش مقارنة او نقييم سيارات واحنا مبسوطين من شكلها المتأهب او تصميمها على فكرة انا بحترم جميع الاراء واشخاصكم ووجهات نظركم وعلى راسى من فوق لكن بشكل احترافى طبعا لازم اكون حيادى وموضوعى ومش اندفاعى وعلى فكرة اللى يركز فى كلامى كويس سوف يجد انى لم اقل ان السيارة رديئة او سيئة او غير مقبوله واتحدى بدون قص سطر او كلمتين من وسط الكلام ولصقة مع الرد لكنى قلت ربما جميله وشيك ومواصفات لكن لازال امامها الكثير اليس كذلك وشكرا لكم ومنتظر تقييمكم للسيارة بعد فترة كافية مش بعد مشوار 700 كيلو او 2000 كيلو شكرا جزيلا احبائى اعضاء ومشرفين ومتصفحيين مصر موتورز الاعزاء على سعة صدركم والتفاعل الايجابى والروح الديمقرطية لاننا كلنا هنا هدفنا تبيان الحقيقة واننا نأخذ مقابل ما دفعنا واننا لسنا مخدوعين ويجب لوم الصانع والوكيل ومحاربتهم لو تبين عكس ذلك خالص امنياتى لكل الاعضاء بان تكون سيارتهم كما يجب ان تكون ودمتم بود