قديم 11-01-2010, 09:36 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold
افتراضي رد: اسبرانزا تيجو - مميزات و عيوب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kholio2005 مشاهدة المشاركة

بجد انا مش عرف انت زعلان ليه
لو انت مش عجباك العربية انت حر بس مفيش داعى تقول كلام مش صحيح و ملوش لازمة

يعنى ايه انا اول واحد تشوفه يقول الكلام ده على الياريس ؟؟؟
ممكن تدخل على اللينك ده للاستاذ/abonora بيتكلم فيه عن تجربة الياريس http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=8680
ده بس واحد من موضوعات كتير بتتكلم عن العيوب نفسها سواء هنا فى المنتدى او منتديات اخرى ده غير اللى انا اعرفهم فى بورسعيد عندهم العربية و بيقولو نفس الكلام
بس مش ده مجالنا لبيان مميزات و عيوب الياريس

ومش عارف ليه انت مصمم اللى انا بقارن التيجو بعربيات تانية !!!! انا بس اديت امثلة لعربيات تانية فيها عيوب زى ما برده فيها مميزات وده كان بناء على تجارب اصحابها لتوضيح ان زى مافيه عربيات صينى فيها عيوب كمان فيه يابانى و امريكانى فى عيوب برده

الموضوع ده انا عملته بناء على طلب احد الاخوة الاعضاء فى المنتدى لتوضيح مميزات و عيوب العربية و ليستفيد منه جميع الاخوة الاعضاء زى ما نا استفدت و مازلت باستفيد كتير من اراءهم

بالنسبة لموضوع انتشار الاسبرانزا, فيه عربيات تانية صينى أو كورى أو حتى اوروبى كتير و فيها كماليات اكتر من الاسبرانزا و مع ذلك لم تنتشر ولا حد بيسمع عنها حاجة اصلا
و اعتقد يعنى ان معظم الناس اللى اشتروا الاسبرانزا تعبانين فى الفلوس واكيد يعنى مش حيرموها فى الارض

مش عارف موضوع ايه بالظبط اللى اتحسم !!!!

مش عارف بجد انت عايز ايه بالظبط
اولا موضوع اليارس فعلا مش موضوعنا الان مع تمسكي بموقفي
ثانيا يا حبي الف الف شكر علي الموضوع الرائع فعلا و يوضح اغلب الحجات عن العربيه بس انا مش بتكلم عن الموضوع انا بتكلم عن العربيه لما تحب تقول انها ممتازه لازم تقارنها بأخي من سعرها ياريت تقرء كلامي كويس ابل الرد
تقبل تحياتي
وشكرا

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ