قديم 25-02-2010, 11:45 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تقرير عن شيفروليه لانوس ( كل ما تريد معرفتة)

ليا سؤال واحد اية السياسة التسوقية لشركات السيارات فى مصر؟ !!! مليون علامة تعجب!!! يعنى الناس بعد ما عرفت اللانوس اكثر من عقد من الزمن تحت شعار صانع السيارات الكورى دايو فرع جنرال موتورز الكورى يجى منصور ويسوق السيارة تحت علامة شيفرولية ممكن الكلام دة ويكون وارد لما تكون سيارة جديدة على الاسواق لكن كدة صعبة وفية ضرر على علامة شيففرولية وبمصدقية الشركة لكن فى اغلب الاحيان لان توكيل دايو مازال تحت تصرف ابو الفتوح ومعرفش يستحوذ بة لكن انا شخصيا لو عايز اشترى لانوس اشتريها دايو مش شيفرولية خصوصا بعد باع دايو الكبير فى مصر والمصيبة الاكبر انه يحسسك انها مختلفة او بجودة افضل والسؤال الاهم دلوقتى السيارة مش رخيصة ولا حاجة لية مش بنفس السعر ننزل اجيال جديدة خصوصا انها قديم توقف انتاجة من سنوات اكثر من خمس او ست سنوات ممكن نحتفظ بنفس الموديل لكن لابد ان سعرة ينزل بشكل محسوس وكبير عن سعرة حاليا ونفس القصة بتتكرر مع نيسان صنى اللى وعدنا بها انها تكسر الدنيا وتكون بنفس مستوى اليابان وتتصدر للخارج وافلام 2005 وفى الاخر انتاج هزيل وسيارة يابنية توقف انتاجها مازلت تسوق وبسعر يتعدى 100000 جنية !!!!! بلا رائعة بلا سيارة اثبتت شعبيتها حجة الغلبان وتصبير النفوس وضحك على الذقون والمصيبة الكبيرة خليفة الدايو هى هى وخليفة الدايو يعنى خليفة الدايو لانوس هى افيو يارب المصنعيين والمورديين والتوكيلات واموزعيين تحترم المستهلك المصرى اللى بسعر اللانوس ممكن يركب سيارة من فئة اعلى اخرى فى اى دوله فى العالم او حتى فى الدول العربية المجاورة يارب كمان نسيت ادعى الحكومة تحترم المستهلك ونفس المستهلك وفلوسة اللى بيشترى بها سيارات حتى المستورد منها فرز تانى او تالت ولكم منى فائق الشكر والاحترام اعضاء منتدى مصر موتورز الاعزاء ودمتم