قديم 23-10-2012, 05:23 PM
الصورة الرمزية hyundai 2005
hyundai 2005 hyundai 2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق للسيارات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: عاشق للسيارات والتعديلات

hyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond repute
للاهمية انجلون واميجراند

اتحدث بعد صمت

من فتره وانا متابع اخر التطورات بالنسبه لموضوع اميجراند وطبعا لاني من اول الناس اللي سمعت عان العربيه وشافتها وجربتها كمان كان لازم اتكلم عنها ؟
اولا الاميجراند اللي جربتها كانت تقفيل بلدها يعني الموتور ال1800 وفتحت السقف وغيره الخ الخ
طبعا اللي بيقول ان الاميجراند افضل من الانجلون او حتوقف نزولها اقولك كلامك مش صحيح
الاميجراند ما هي الا امتداد للانجلون مثال ( النترا - نيو النترا ) ( لانسر بومه - لانسر شارك ) (نيسان صني - نسيان صني الشكل الجديد ) ( اكسنت - اكسنت rb )
كذلك انجلون وامجراند الاولي اصل التانيه وللعلم
لايوجد ادني فرق بين الانجلون والاميجراند سوي الشكل الخارجي والمقصوره الداخليه اما الباقي
( نفس الاوبشن - نفس المحرك - نفس العفشه - نفس الاداء تقريبا-)
اما الفرق بقي ان الانجلون تقفيل بلدها + الجمارك كانت ب80 الف
الاميجراند تقفيل مصري بدون جمارك ب 77 الف يبقي غبور كسباااان كااااام ؟
انا مش بنق لا ابدا العربيه تستاهل اكتر من 80 كمان وهي افضل السيارات في فئتها والايام حتثبت ده اما عن انتقالها لغبور وتجميها محليا فمن وجهه نظري انه ليه عيوب ومميزات
المميزات
1- انتشار رهيب للعربيه في زمن قياسي
2-توافر قطع الغيار في الاسواق
3- توافر مراكز الصيانه في مصر كلها
اما العيوب
1- هو عيب وحيد فقط لاغير انا خايف من التقفيل المحلي رغم ان غبور بيقول العكس تمام وعكس الفيرنا حيبقي تقفيها زي الفل كلنا نأمل ده .......

لمن لا يعرفني
http://www.masrmotors.com/vb/member.php?u=50931

لتجاره قطع الغيار الاستيراد والجديد ومقاوله سيارات الحوادث
(لانوس - نوبيرا - كيا سيراتو - تويوتا - لانسر - هيونداي - اوبترا - اوبل - متسوبيشي )

اقوي مقابلات الاسكندريه فى اجازه نصف العام 2013
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=105128