قديم 20-09-2011, 06:21 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أسأله عن الإسكوتر ( الفسبا الصيني ) ؟؟؟

لا طبعا لا يوجد عندي حل أصلا تعالى نحط همنا على بعض ونقعد نعيط.
أنا بهزر معاك ياراجل.
ماتكبرش يالموضوع قوي كدة مالها ياعني المواصلات العامة أنا شخصيا لحد ماخلصت الكلية وأنا معتمد إعتماد كلي على التاكسي والمايكروباص والمترو وأحيانا ولاكن نادرا الأتوبيس لأنه ساعات بيكون الحل الأمثل لبعض المشاوير الغريبة.
إحنا عندنا ثقافة بتقول إني المواصلات بهدلة ليه ياعني مع إنها الحل الأمثل ومش عايز أقول الأوحد لمعظم مشاكلنا اليومية.
وبعدين دلوقتي بقى عندك الأتوبيس المميز والأتوبيس المكيف وغير دا كله شركات النقل الجماعي الي شاركت في مشروع النقل الجماعي تفتكر كل ده ما خلاش يومك أسهل من يوم باباك وجدك مهما كانت الزيادة السكانية.
بكرة حال البلد يتعدل ونفهم فعلا ياعني إيه مواطن ليه حقوق وكرامة وساعتها هتفضل الأتوبيس والمترو عن عربيتك الي مابتلاقيلهاش ركنة ولو لقيت واحد غبي يخبطهالك وهيا واقفة أصلا ولو لقيت ركنة نضيفة مش مزنوقة وفي حتة فاضية تلاقي مجموعة شباب أمامير كدة وماراهومشي أي حاجة في الدنيا غير إنهم يقلبوا عربيتك مسطبة للحكاوي ويفتحوها قهوة ومش بعيد يقلبوهالك غرزة.