قديم 10-10-2009, 09:46 AM
الصورة الرمزية auto5truck
auto5truck auto5truck غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان متطلع للأفضل لى و لمجتمعى الأنسانى
التخصص العملى: مدير صيانة أسطول سيارات
هواياتي: صيد السمك

auto5truck is a splendid one to beholdauto5truck is a splendid one to beholdauto5truck is a splendid one to beholdauto5truck is a splendid one to beholdauto5truck is a splendid one to beholdauto5truck is a splendid one to beholdauto5truck is a splendid one to behold
افتراضي رد: لتجعل سيارتك تعمل بالماء.....!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dantes010 مشاهدة المشاركة

عندي سؤال لصاحب الموضوع
هل HFF حاصل على المركز الاول فى مسابقة صنع فى مصر وينافس فى مسابقة صنع فى الوطن العربى فعلا ؟؟؟؟
لو الإجابة بنعم ممكن حضرتك تحسم النقاش بإثبات ذلك بأدلة ؟؟؟؟
هل HFF تم تقييمه من من قبل جهات اكاديمية وعلمية ؟؟؟؟
لو الإجابة بنعم يبقى أكيد جربوه في تشغيل موتور معين مثلا أو سيارة بعينها ، طيب هل ممكن حضرتك تنقلنا تمت فين التجربة دي وتحت إشراف مين وهل فيه حد مصورها مثلا نشوف الفيديو بتاع إختراع قوي زي دا؟؟؟؟

أنا شوفت فيديو قبل كدا لـTop Gear بيشرحو في الأول إزاي ممكن زيت الطعام يتحط لعربية فولفو محركها ديزيل ، بعد الشرح النظري حط الزيت في تانك الديزيل وشغل السيارة ومشي بيها ، ساعتها أنا صدقت الشرح النظري اللي شرحوه.
لو كلامي فيه أي حاجة غلط أنا بعتذر مقدما ، وبحب أي حد يهدي إليا عيوبي فالرجاء من أي حد يقرأ كلامي يوضح لي إذا كان كلامي غلط .

موضوع زيت الطعام حقيقى و يصلح لأن يكون وقود و هناك مشروع تبناة الأتحاد الأوروبى منذ ما يقرب من 7 سنوات لأنتاج الوقود الحيوى و أستخراج الوقود من زيوت بعض أنواع الذرة و دوار الشمس و لكن معوقات المشروع حتى الأن أقتصادية بحتة فالمبدأ هنا يقول, هل نزرع الأرض من أجل أطعام البشر أم من أجل تشغيل الألات؟

أحلى بلد ..... بلدى أشجع ولد ..... ولدى
يا مصر يا عمرى يا بسمتى و فجرى