قديم 04-06-2010, 11:00 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: JAC B 15

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة odaoda مشاهدة المشاركة

أكيد حضرتك راكب بى ام دبليو عشان تقول على خامات العربية وحشة وتعبانة
لما يبقى التابلوة جلد والدركسيون مكسى جلد وخامات الكاسيت والتكيف جيدة جدا
يبقى خامات تعبانة !!! دة الافيو والسيراتو بلاستيك مش جلد
لكن اة نسيت اصل الصينى صينى بردو لانو ب جنية ونص مش ب70000
والهايما فاملى احسن كمان!!!!!
عموما نورتنا برأيك
اولا خامات العربية مش جلد الخ كما ذكرت حضرتك دة كله فينيل او جلد صناعى وخامات فعلا متدنية هذا من ناحية وليس من الضرورى ان الشركة تقوم بصناعة اوناس وشاحنات ان بكل سهوله تقوم بصناعة سيارة جيدة هذا ليس معيار انا مش بقلل من شأن السيارات الصينية لكن فى جودة وتشطيب السيارة ولو هى فعلا زى ما انت بتقول المفروض انها تحقق مبيعات وتكون رقم صعب
وموضوع جودة بناء المقصورة والتشطيب دة مش فى بس الصينى لكن فى عربيات كتير حديثة ويابانية وكورية وهى سمة العصر زى الكيا السيراتو وكاريينز واللانوس والالنترا كلها مواد التابلوة من بلاستيك قاسى الرخيص ودة مش ينتقص من اداء السيارة ولا من قيمة السيارة لكن طبعا كنوع من جودة بناء المقصورة الخ مهم جدا لناس كتير