قديم 05-11-2011, 10:32 PM
محمود سامى محمود محمود سامى محمود غير متواجد حالياً

محمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really nice
افتراضي رد: هل الكورى أصبح منافس قوى لليابانى

أنا كان معايا لانسر بومة و بعتها و جبت كيا سول .. لما ركبت السول حسيت بعيوب كتيره فى الانسر ماكنتش حاسسها من قبل .. أولهم سرعة تآكل تيل الفرامل .. السحب ضعيف جدا فى البداية و خصوصا ً فى ال 1300 سي سي .. التكييف ضعيف جدا مقارنة بأى سيارة تانية .. المساحة الخلفية ضيقة .. العزل الصوتى للموتور ضعيف جدا .. هيا سيارة كويسة و مشاكلها كتير .. اللى بيتكلم على الثبات .. الانسر ثباتها مش قوى زى السول خصوصا بعد 140 .. انا جربت الاتنين فى طرق سفر دولية .. من وجهة نظرى وتجربة شخصية السول تتفوق بمراحل .. تعالو بقى على النيسان و سيارتها التيدا اللى عاملة زى حتة ورقة ماشية على الأرض لو شوية هوا هيطيروها .. و اللى يغيظ الناس تقول الثبات ؟؟؟؟؟ وفى الاخر ثمنها 120 الف عشان يابانى ..انا بقول عن تجربة مش السمع .... اليابانى اللى بقى يتقفل فى تايلاند و نيوزلاندا و قريبا فى مصر ؟؟؟ تعالو للكورولا سيارة جميلة و رائعة بس ماتبقاش ب 155الف .. الالنترا افضل منها ..
السيارات الكورى 100 % كورى .. مش نصف كورى و النصف الثانى مصرى ولا تايلاندى .. ولا الصني ماحدش اشتراها فى مصر و اتكلم كلمة حلوة عليها .. أنا اللى اعرفه عنها ان سيارة ثباتها ممتاز على السرعات . يمكن افضل من الكورولا . بس صالونها ضيق جدا عشان كده افتكسو فى مصر و قالك ننزل سوبر صالون .. بيحلو مشكلتهم بزيادة السعر

يا جماعة شوفوا سوق الكورى ايه فى مصر مقارنة باليابانى .. و بعدين قارنوا
انا مش بعيب فى اليابانى .. شركات الياباتى محترمة .. بس مبالغين قوى فى السعر ..