قديم 15-05-2009, 03:20 PM
الصورة الرمزية rammoo
rammoo rammoo غير متواجد حالياً

rammoo will become famous soon enough
افتراضي رد: بفضل الله استلمت البيكانتو امبارح

[/quote]
الف مبروك ربنا يباركلك فيها
بس انا جالي احباااااااط من كل مفيش اللي كتبتها عن الاوبشن لأني كنت ناويه اشتريها وكده رجعت احتار تاااااني بينها وبين الi10
انا مستغربه جدا على موضوع السنتر لوك من غير ريموت طيب ايه لازمته؟
وبعدين الشنطه بتتقفل تاني بالمفتاح لوحدها ولا ايه؟
وزجاج كهرباء امامي فقط وكمان مفيش كاسيت؟
طيب انا مش فاهمه موضوع لمبة البيان للحراره دي تغني عن العداد ولا ايه؟
وماهو قاريء النقلات في التابلوه؟
اعذرني انا لسه بتعلم السواقه وخايفه اجيب حاجه فيها نواقص مهمه مش فاهمه اهميتها[/quote]

اهلا بيكي في مصر موتورز وشكرا لمتابعتك

- بلاش يجيلك احباط ولا حاجة مش للدرجة دي وحطى في اعتبارك ان اهم حاجة في العربية موتورها وتقفيلها وقاعدة العربية من جوه وانتى سايقة وده كله ممتاز ( كفاية التابلوه تحفة ) وكبير جدا جدا وكله تقريبا عارف كده ptmnlo123per154
بالنسبة للشنطة فانتى مش محتاجة تقفليها لوحدها هيا بتقفل مع السنتر لوك
وبالنسبة للمبة الحرارة فالكثير من السيارات الجديدة حتى السيدان منها بتنزل من غير عداد حرارة
اما قارئ النقلات فده اوبشن أصلا زيادة لكن بقى ضرورى جدا عشان تعرفى انتى ماشية على نقلة رقم كام في الاوتوماتيك وكمان مفيد عشان لو انتى في مطلع ولا حاجة وواخدة الغيار التانى عشان سحب العربية يزيد بيعرفك انك على التانى عشان متنسيش وتمشي على الغيار التانى كتير وترجعى للوضع D - Drive
ومتخفيش من النواقص الاوبش الناقص في عربية مضمونة أحسن من الاوبشن المتير في عربية لسه منعرفش عنها حاجة وماقصدش I10
ال I10 من هيونداي عربية حلوة لكن على ماعتقد انها تقفيل هندي وفعلا هيا فول اوبشن ونفس الموتور 1100 سي سي وزيادة تقريبا بحصان او اتنين لكن البيكانتو اوسع من جوه وتابلوها احسن وتقفيل كورى 100 % وكمان من بره تحسي انها اكبر رغم تقارب الارقام مابينهم في المقاسات بفارق بسيط لصالح البيكانتو

اي استفسار كل المنتدى هنا مش بيتأخر ( مش تترددي ) ptmnlo123per122