قديم 27-11-2011, 11:48 AM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of
افتراضي رد: استفسار عن السيارة الجديدة BYD G3

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اشرف حمدى مشاهدة المشاركة

متشكرجدا على ردك والنصيحة على السيارة وعلى فكرة انا منذ فترة كنت حابب الf3 انما مرة ركبت مع تاكسى ودردشت معاة عقدنى زى مرة ركبت مع سواق تاكسى اسبرانزا كرهنى فى السيارات كلها واولهم الاسبرنزا فانا قلت يمكن التقفيل المستورد يكون احسن وعموما انا لسة فى مرحلة الاختيار وشكرا على الاهتمام ولو انى محتاج توضيح اية الفرق او بمعنى اخر ايهما الاحسن انت قلت G3 ماتورها BYD والf3 ماتورها متسوبيشى ايهما الاحسن وشكرا
ياباشا انا أبوي كان معاه أوبل فيكترا 2003 2000 سي سي طبعا عربية مفيش عليها كلام ووحش على الطريق انا مش عايز اقولك هيا مش محتاجه كلام .... المهم باعها لعمي وركبتها معاه بعد فترة والله تكره من بعدها الأوبل كله .....
خلاصة الكلام اي نوع عربية ليه عيوب وليه مميزات
العربية حسب استخدام الشخص اللي بيسوقها واديني قولتلك على عربيتنا الفكترا واللي حصل فيها مع عمي
وبعدين بالنسبة للموتور ماتور صيني ولا متسوبيشي ؟؟؟
يعني مفيش مقارنة اكيد الصيني (ههههههه)
متسوبيشي طبعا عشان أي حد بيتشغل فيه قطع غيار متوفرة جدا ورخيصة وماتور عفي وشديد وسحب عالي