قديم 13-04-2014, 11:14 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة شرقان الكربراتير و حلها على يد الاسطى حمدى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr elsisi 1 مشاهدة المشاركة

تحياتي لك يابشمهندس احمد
وتحية خاصة لالسطي حمدي المخترع الغائب
بس ازاي طرمبة صغيرة استطاعت التغلب علي المحرك بتاعك
وياريت تطبب الطرمبة الميكانيكية ممكن تحتاجها في وقت زنئة
و تحياتى لشخصكم الكريم يا باشمهندس عمرو .....

عم حمدى فضل شغال مع الكربراتير طول اليوم امبارح حتى الساعة 11 مساءا تقريبا ... و بعد كدة قررنا نجرب الطرمبة الكهرباء .. و اتصل بيا كمان علشان يطمن عليا و على العربية ... ربنا يكرمه و يباركله

علشان انا كنت خايف الطرمبة الكهرباء تقطع منى و انا راجع باليل .... و ده معناه انى حقضى الليلة جوة العربية

انا كمان كنت مستغرب انها ممكن تغذى الموتور !!!!
انا جربت انى اقرص على العربية و اشد بيها ... استجابة الموتور كانت طبيعية جدا

الطرمبة الميكانيكية الاصلية ..... انا حستخدمها فى حاجة تانية

ان شاء الله انا ححط خليط من البنزين و الزيت فيها و اقفل الدائرة عليها .... يعنى حوصل خرطوم بين الى داخل الطرمبة و خرج الطرمبة ... و اخليها تشتغل على نفسها

انا عاوز احط زيت مع البنزين علشان تحاول تلين الاويل سيلات ...
و ده كان رأى عم حمدى سبب زيادة ضغط البنزين ...
الاويلسيلات نشفت او تلفت من البنزين فالطرمبة زاد ضغطها

الطرمبات الميكانيكية الى على المحرك بتاعى نوعين .... نوع ممكن تفكه و تصلحه ... و نوع مش بيتفك .. للأسف .... بتاعتى من النوع الى مش بيتفك