قديم 22-03-2009, 07:35 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الكيا برايد سيدان أفضل أم الهاتش باك العصفورة

هو سؤال حضرتك مش واضح تماما يا دكتور بس انا هقول لحضرتك اللى فهمتة

حضرتك عايز تقارن بين العربيات التالية

كيا برايد (هاتش باك 1100 سى سى - كربراتير - صناعة وتقفيل كورى )
كيا برايد (سيدان 1300 سى سى - كربراتير - تقفيل مصرى AAV )
كيا برايد ( سيدان 1300 - انجكشن - صناعة وتقفيل ايرانى )
والسبا الايرانى ديه فيها منها موديلين واحد نزل فى 2006 (نزلتة الامل ) بشكل قريب جدا من السيدان القديمة
واللى نزل السنة دى عند ناشيونال موتورز وده الفوانيس والاكصدامات والانتريور متغير بالاضافة لانها نازلة باور

البرايد الهاتش باك جميلة طبعاً بس كده بنتكلم عن مستعمل والحالة هى اللى تحكم وطبعاً العربية من غير شنطة و1100

السيدان المصرى متفرقش حاجة عن الايرانى نفس التقفيل والخامات بس المصرى كربراتير والايرانى انجكشن

عامة البرايد عربية عملية واقتصادية جدا والتاكسى الاول فى ايران وسوريا (زى الادا والشاهين عندنا)

وحضرتك هتلاقى فى قسم الكيا مواضيع كتير عن كل موديل ولو حضرتك ليك اى استفسار انا تحت امرك

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش