قديم 29-07-2010, 09:56 AM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute
رأى رد: اوبترا بتقطع ..ما هو السبب؟؟

يا باشا التوكيل دايما حرامية, وبياخدوا فوق مايستحقوا بمراحل, ده كل الحاجات اللى فوق حضرتك تقدر تعملها بنفسك ماعدا الديسك والأسطوانة (لما بتغير الديسك لازم تغير معاه أسطوانة) وتوفر ال 200 جنيه المصنعية.
مبدأيا لازم حضرتك تروح لميكانيكى يكشف على حالة العربية ويشوف هل العيب فعلا عيب ديسك ولا لأ بدل ماتدفع 350 ثمن قطع غيار ومصنعية.
الحاجات اللى فوق دى كلها تتعمل من مبدأ الصيانة الدورية للعربية, يعنى فلتر الهواء والبنزين كده كتير قوى عليهم حتى لو بيتنضفوا ( المفروض بيتغيروا كل سنة)والبوجيهات وسلوكها كمان كده كتير قوى عليهم (25000 كيلو البوجيهات بتتغير), ده أنت لو كل مشاويرك على سرعة 100 كده يبقى الموتور شغال بقاله 750 ساعة يعنى حوالى شهر بحاله شغل متواصل.

وزى ما أحمد على باشا قال, الحاجات دى رخيصة (بره التوكيل) وهتحسن من أداء العربية وتحفظها لبعدين.

وأنا متأكد من أن سبب العطل هو الديسك, بس أبوس أيدك أكشف عند ميكانيكى وطمنا, علشان أنا أستويت من التشويق.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.