قديم 06-02-2013, 08:21 PM
الصورة الرمزية ابوشروق
ابوشروق ابوشروق غير متواجد حالياً

ابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أعرف كل شئ عن السباكة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanyemad488 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم يا اخ ايمن

عندى سؤالين الاول ايه رأيك فى خلاطات جاكوب ديلافون انا بدور على خلاطات و فى خلاط للمطبخ من جاكوب عجبنى و ياترى الضمان بتعهم اخباره ايه

و برضه بالنسبه لخلاطات ايديال استدنادر هل فعلا صيانتهم محترمه و مدى الحياه

يعنى لو الخلاط عطل مش حدفع فلوس فى تصليحه

السؤال الثانى انا عندى سخان 10 لتر اولمبيك غاز بقاله يومين ما يبشتغلش

افتح الحنفيه السخن اسمع صوت تكته فى السخان (زى بتاعه شراره الاشعال) و اللوحه الديحيتال تنور و بس ما يحصلش اشعال

شيكت على الغاز و المحبس بتاعه تمام

شيكت على محبس المياه البارده اللى داخل للسخان تمام
و محبس المياه السخنه اللى خارجه من السخان برضه تمام

مش عارف فين المشكله

هل لما البطاريات تفضى يفضل برضه صوت شراره الاشعال موجود

و لا المشكله فى حاجه تانيه

و الف سلامه عليك
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بخصوص الخلاطات الجاكوب ديلافون مصرى فرنسى صناعته محترمه وسعره ارخص من الايديال بس بخصوص الضمان هما مبيجوش يصينو الخلاط عندك انت الى بتوح توديه ليهم بيقوم بالازم وتستلمه كأنه جديد
ليهم مكتب فى شارع نخله المطيعى بتريومف
مصر الجديدة
اما الخلاط الايديال فصيانتهم محترمه وبمجرد الاتصال بيهم يحددو ميعاد معاك ويجى يصلح عندك بالمنزل
السخان بتاع حضرتك عايز يتغير فيه جلدة الرداخ
لما الجلدة بتتقطع او بتتمدد لما حضرتك بتفتح مياه السخن لا ترفع الجلده الابرة الخاصة بالغاز
ارجو ان اكون افدتك وطمنى عليك
ايمن ابوشروق
01005314147
01287710555

حبيبت قلبى سبيدر