قديم 10-10-2009, 01:13 AM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اى حد محتاج اى معلومه عن الرينو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رائد الزبيدي مشاهدة المشاركة

السلام عليكم..... ارجو ان يتسع صدر الاخوه الاعزاء لي.... انا من العراق وهوايتي الوحيده هي اقتناء السيارات الكلاسيكيه ومؤخرا اشتريت سياره رينو 12 موديل 1975 واردت ان اغير محركها لانه صغير من فئه 1300 سي سي بمحرك اكبر فنصحني بعض الاصدقاء بمحرك الجولف mk 2 .... ارجو منكم ان تنصحوني بمحرك مثالي للرينو 12 يكون اقوى من محركها الاصلي ودمتم بتمام الصحه والسعاده.... اخوكو رائد الزيدي من العراق
مع الاسف انا حاولت اشوف لحضرتك موتور اكبر يكون ستاندر للعربيه يعنى تركبه بدون تعديلات
لكن مع الاسف مفيش لو حضرتك عايز تغير الموتور يبقى هتعدل العربيه وكده يبقى براحتك الموتور اللى تحب تستخدمه والحجم اللى يريحك مع مراعاه ضروره تعديل العربيه من حيث الشاسيه والعفشه لتناسب الموتور الجديد

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس