قديم 02-05-2010, 09:02 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أسعار قطع غيار إبيزا 99

معلش انا مخدتش بالي من المشاركة ..

34 الف كتير

واحد صاحبي لسه شاري امبارح ابيزا 2001 فابريقه بالكامل فول اوبشن مرايات كهربا 4 ازاز كهربا تكييف الفابريقه مش متركب و تحريك قمرة الفانوس من داخل العربية و فيها طقم جنوط سبور 16 انش و عفشه سبور و حالتها ممتازة ب 36 الف !!

و استهلاك البنزين حلو جدا انا حسبته قبل كده بس كان الموتور محتاج صيانه فلاتر و بوجيهات و كده و طقم الدبرياج كان بايظ عملت معايا 200 في الصفيحة غير اني بحرق و بجري كتير بعد ما عملت الصيانه و ظبطتها و بقيت امشي معقول بحط ال 30 لتر بيعدوا معايا ما لا يقل عن 5-7 ايام مع العلم انها بتتحرك كل يوم

قطع غيار ال 94 نفس رينج قطع غيار ال 99 بس فيه حاجات اقل شوية

بالنسبه للاونو و الاكسيل الابيزا تكسب الاكسيل قطعا ! تكسبها ثبات و اعتمادية و صاج انما الاكسيل تكسب في انها واسعه و ليها شنطه عربية عائلية يعني انما الابيزا اضيق منها طبعا و شنطتها اصغر

و انا مش بثق في ميكانيكية البنزينات اغلبهم مبيفهموش حاجة الاحسن توديها لمحمد سمير ورا حديقة بدر في جسر السويس هيكشف عليها و يقولك تمام ولا لا من الاخر ..

بالنسبة لتاخدي بالك من ايه اولا الموتور لازم تكون حالته كويسه ميكونش مثلا حالته 50 او 60% لان كده ده يبقي قدامه شوية و يحتاج طقم شمبر لا الموتور الحلو حالته متقلش عن 70%

بالنسبة للعفشه مش مهم لو فيها حاجة في العفشه محتاجة تغيير بسيطه حاجة عفشتها رخيصه و موجوده في كل حته و تتجاب و تتغير و تنتهي المشكلة

الحوض و القوايم خدي بالك منهم كويس جداااااااا لو العربية عامله حادثه و حاجة من دول اتصابت يبقي تبعدي عنها فورا ! و طبعا الشاسيه يتكشف عليه