قديم 06-12-2011, 01:48 PM
abu_ruqayyah abu_ruqayyah غير متواجد حالياً

abu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond reputeabu_ruqayyah has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استشارة بخصوص موتوسيكل صينى

بص يا سيدي دا اللى انا بكلمك عليه

وهتلاقي منه الجديد الفانوس الكبير اللى قدام مدور مش مربع وكمان تقدر تركبله دواسات كبيرة زي بتاع دايون 14 وكدا ( بالنسبة يعنى للى هيقد وراك بدل ما يحط رجليه على البتاعتين الرفعيين بتشترى السندات الكبيرة وبتركب عادى )

ودى دايون 3 اللى اكبر شوية من الايه تو وهى اعرض سنة والتنك اكبر شوية بسيطة وكمان جاى معاها السندات متركبه

فى بقي التفاحة اللى هى دايون 4 اللى اكبر من دول وبشكمانين

وكل دوووووووووووووول وكل الصيني وكل الدايون 150cc الموتور بتاع كله واحد والشكمان الواحد او الشكمانين بيفرق فى إخراج هواء الموتور فقط ودا معناه ان ابو شكمان واحد بيسخن اسرع من ابو شكمانين وكله شغالين بيه دليفري يا معلم يعنى الموضوع ملهوش لازمة قوى بس اهم شيء الاهتمام بكل كبيرة وصغيرة فى الموتوسيكل ودي نصيحتي ليك .

اه صحيح ولو عايز حاجة نضيفة ومعاك مبلغ اشترى بجاج هندي ودا احسن وانضف بكتير فى سواقته وبيستحمل لكنه غالى وقطع غياره طبعا غالية بالمقارنة بالصيني ودي صورته

وبالله عليك بالله عليك بالله عليك يا اخى طول ما انت سايق ومعاك حد ما تعديش سرعة 40 بالله عليك كمان مرة وخلى بالك من الرمل واى مية واى بقعة زيت تبعد عنها لان فى فخ ناس كتير بتقع فيه انه يمشي بالراحة فى المية او الزيت واول ما يطلع منها يطلع يجري فيقع .حاسب والنبي ياشيخ وانا افضل تشترى سيات احسن والله وربنا يسترها عليك وعلينا يارب