قديم 09-03-2010, 12:00 PM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مغامرات أبو كمال فى الصحارى و الجبال من الكويت لمصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رورة مشاهدة المشاركة

خلاص انا هخليه بردو يقرا رسالتك دي بخصوص امين الشرطة واجراءات الحجز ومتشكرة لحضرتك جدا

تحت أمر حضرتك

وبالنسبة للسواقة مش مشكلة انا بعرف اسوق.. ممكن اسوق انا جوة المدن او في الأماكن الأقل خطورة وهو اخليه يسوق في الأماكن الوعرة

الحقيقة اكتر طريق خفت منه في الطريق واحنا رايحين العمرة كان حفر الباطن وعرعر.. وكنا بالليل
ومفيش انوار في الطريق مش عرفة ازاي، وطريق واحد بس رايح جي، وكمان جبال كنت بتخيل لو الباص اتقلب لاقدر الله احنا هنروح فين، كنت اعدة مرعوبة في الباص والكل نايم من الضلمة وانا عمالة ادعي ان ربنا يسلم.. ربنا يستر..

هههههههههههههههههههههه... ماتقلقيش حضرتك كله بتاع ربنا

هو عموما مفيش جوة المدن ,, انتو بس بتعدوا على المدن من برة .. و بتبقى الاستراحات و المطاعم غالبا على الطريق اللى بتعدوا عليه....
بس فيه اجزاء من الطريق بتبقى زوجية يعنى حارتين تلاتة رايح و زيهم جاى و فاصل رملى فى النص طبعا و دى طبعا مريحة جدا فى السواقة ... و فيه برده اجزاء فردية (رايح جاى ) زى حفر الباطن بس مش مكسرة و الحارات اوسع يعنى تاخد عربيتين جنب بعض و عموما الجزء بتاع حفر الباطن ده من اوحش الاجزاء فى الطريق ... و للأسف الطريق كله مافيش اضاءة بس فيه عين القطة فى الارض بتسهل المشى عليها كتير بالليل و يستحسن لو تركبوا اضاءة زنون فى العربية لو اضاءتها عادية..
و عموما برده ممكن قبل السفر اراجع معاكم الطريق كله بمراحله المختلفة علشان تبقوا متطمنين بإذن الله

الرد فى الاقتباس

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!