قديم 25-08-2010, 02:01 PM
الصورة الرمزية yaser4050
yaser4050 yaser4050 غير متواجد حالياً

yaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to behold
افتراضي رد: لأول مرة فى مصر : خليها تصدى وموديلها يعدى .. حملة تخفيض اسعار السيارات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.death مشاهدة المشاركة

كفاية بقي نصب و استغلال كلنا عارفين ان كل العربيات الزيرو اللي جاية من برة بتبقي زبالة المصانع ومرتجع السوق الاوروبي او الاسواق الاجنبية عامة ويجو يبيعوهالنا هنا وادفع بالضعف واكتر وفي الاخر عربيات كلها عيوب ومشاكل علشان النصب والسرقة لاء خليهالهم بقي وانا متضامن مع الحملة
كلام مظبوط - أولا شوف فخر الواحد بما يركب عربية مواصفات خليجى هو مفيش حاجة اسمها مواصفات خليجى و مواصفات مصرية و مواصفات موريتانية الخ. العربية طالعة من مصنع واحد و الفرق ممكن يكون بين أوروبا و أفريقيا لكن موش العودية و مصر
ثانيا العربية تيجى مصر يتشال منها حاجات و تتبدل فالبديل يبوظ تروح تشترى الأصلى من التوكيل اللى المفروض انها متشالة من عربيتك بأسعار خرافية.
ثالثا: انخفاض الجمارك هايحصل فى 2019 تريجيا من الآن لكنهم وجدوا بديل للجمارك وهو رفع الضريبة على السيارات المستوردة جدا و اجراءات اخرى ليحكموا خنق الشعب المصرى الذى يمثل العدو العبيط للحكومة و الرأسماليين او اسمحوا لى باستخدام اللفظ المناسب فى حالة الاستعمار التى نعيشها (الاقطاعيين)
رابعا فيه ناس عندنا مع الأسف أول ما يبقى معاه تمن العربية يجرى يشترى أو واحد مكانش لاقى فلوس وربنا أنعم عليه يجرى يتمنظر و يجيب العربية و يقول انا معايا انا حر
دا موش حر دا معندوش مبدأ فى حياته لأنة سمح لحد تانى يضربه على قفاه و تم استعماله لضرب الآخرين
يجب ان نقف وقفة رجالة فعلا و ناخد الموضوع جد لمدة أشهر بس
موش هانموت من غير عربيات
انا شخصيا كنت رياضى جدا كنت العب تايكوندو ثم ملاكمة ومع رفع اثقال و كرة قدم و عدو و لما جبت العربية بقيت بكرش و بعت العربية من سنة و قررت امشى على قد ماقدر و الحمدلله احسن دلوقتى و أقسم بالله امامكم و اشهد الله انى لن اشترى سيارة الا بالسعر العالمى مثل دول الخليج و غيرها
أخيرا بلدنا بتنهد علينا و احنا بنساهد اللى بيهدوها و يجروا على برة
ولادك أو حتى المساكين مايستهلوش انك تتدافع عن بيتهم و قوتهم.
خليك ايجابى و انضم للحملة دى و غيرها يمكن دورك انت يعدل حاجات مايلة كتير
(ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم ) صدق الله العظيم
آسف جدا ع الاطالة

Mr. Yasser Al-Feky