قديم 07-01-2015, 08:43 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: وداعا لمشاكل انقطاع الماء !!billboard drinkable water

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nktis مشاهدة المشاركة

روعه روعه روعه ,,, عالم بتفكر و بالنسبه لنا كمصريين افضل مليون مره من مياهنا الملوثه سبب امراضنا و افضل كمان من الفلاتر الباهظه الثمن و في الاخر لا تنقي المياه من الجراثيم المسببه للامراض ...
بس سؤال هي كدا زي التكييف .؟. و هل بتؤدي دوره في الصيف لانها بتشد الرطوبه فبتلطف الجو .؟!.
بالفعل يا دكتور نوح ... زى ما التكييف بيكثف المياه الموجودة فى الجو لمياه بنستخدمها كماء مقطر فى دورة التبريد .... هنا بنستخدمه فى الشرب ... انا فكرت كتير انى اشرب الميه دى ... بس مش متأكد من نظافة المواسير او من اماكن التكثيف داخل التكييف

اختراع جيد جدا ... و يصلح اكثر فى البلاد ذات الرطوبة المرتفعة

بس انا ليا سؤال لحضرتك ..... ايه موضوع ان سحب الرطوبة من الجو هو الى بيخفض درجة الحرارة ؟؟؟ انا سمعت الكلام ده قبل كدة بس مش مقتنع