قديم 07-12-2010, 08:29 AM
الصورة الرمزية alymonir
alymonir alymonir غير متواجد حالياً

من انا؟: مصري مسلم
التخصص العملى: مهندس سلامة مهنية بشركة بترول
هواياتي: لا يوجد حاليا

alymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond repute
افتراضي رد: و أخيرا بعد ما غلبت كل المنتدى معايا إن شاء الله مازدا 3

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

الف الف مليون مبروك علي ادائك فريضة الحج يا حج علي منير وربنا يطمنا عليك دايما وكل سنة وحضرتك طيب ووحشتنا والله

وثانيا بالنسبة للمقارنه ديه انا من راي تستني شوية لان العربيات كلها بترفع سعرها بطريقة جنونية في الشتا

ثالثا انا برشحلك الكروز عربية ملهاش حل فعلا وقمة في الفخامه والراحه الداخليه

المازدا مشكلتها الوحيده انك لو فكرت تشتريها متفكرش تبيعها لانك هتخسر فيها مش اقل من نص تمنها

انا برشحلك بعد الكروز التويوتا الافانز 7 راكب وعالية واتوماتيك

ابعد عن الكارينز والسيراتو اللي بقيت زي ال 128 في مصر والبومه

ممكن تبص علي الهيوانداي السوناتا 2010 فيها كل اللي تتمناه وعاملين عليها تخفيض 20000 جنيه بقية ب 130000 بدل 150000

وربنا يوفقك لما فيه الخير ولو حضرتك احتجتني معاك في اي حاجه انا تحت امرك وربنا يكرمك بسيارة احلامك ويديك خيرها ويكفيك شرها

وحج مبرور وزنب مغفور ان شاء الله يا حج علي
صباح الفل يا برنس ( معلش استعرتها منك )
الله يبارك فيك و عقبالك و كل السامعين يااااااااااارب
ثانيا أنا زي ما قلت صعب أستنى و فيه ظروف تخليني أشتري دلوقتي
و طالما ضحيت بالكورولا أنا شايف إن أحسن اختيار بعدها المازدا ( عن تجارب و اراء و استخارة طبعا )
الكروز مش حاكرر نفس الكلام تاني بس شبه لغيتها من تفكيري
مع إني عاشق للتويوتا بس الأفانزا دي سيارة لا أحترمها إطلاقا و أرى أنه من العار أن توضع عليها علامة تويوتا ( مش مجال تفنيد عيوبها دلوقتي )
بالنسبة لإعادة بيع المازدا كان مرتبط بعدم وجود وكيل في السوق و إرتفاع أسعار قطع الغيار و ندرتها لكن مع وجود وكيل قوي مثل غبور تنتفي هذه العيوب ( طبعا مش 100%) و لكن بشكل مرضي
بالنسبة للسوناتا برضه فكرت فيها لقيتها مش نافعة
1- لو كان فيها الخير ماكانش رماها (غبور)
2- العرض على موديل 2009 لون أبيض فقط ( دة الأكيد) و يمكن يكون فيه ألوان تانية
3- العرض دة على السيارة 2400CC مش ال 2000CC يعني غول بنزين من الاخر + ضريبة و تأمين نار يا معلم
4- السيارة كبيرة جدا و لا أحتاج مثل هذا الموتور
5- تقفيل مصري ( و ما أدراك ما التقفيل المصري )
6- كفاية كدة
أتمنى أكون ماطولتش عليك
معلش دي اخر مشاركة النهاردة الصبح علشان أنا مروح أناااااااام بعد وردية الليل ماخلصت

[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/ragy/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-4.png[/IMG]