قديم 21-06-2011, 04:03 AM
الصورة الرمزية alymonir
alymonir alymonir غير متواجد حالياً

من انا؟: مصري مسلم
التخصص العملى: مهندس سلامة مهنية بشركة بترول
هواياتي: لا يوجد حاليا

alymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond reputealymonir has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حملة أنقاص الوزن

يوهووووووووووووه:w6w20050 41122053268
هو فيه حد لسة هنا في الموضوع دة
تخيلوا إني لسة شايفه دلوقتي
معلش استحملوني شوية رغي كدة قبل صلاة الفجر
حاحكيلكم قصة سريعة و عايز حد يفيدني بالله عليكم
و حاقتبس موضوع الحديث في نقاط دة علشان لقيته أحسن من الحكاوي وبيوفر وقت و مجهود

1- أنا كنت لحد الكلية تقريبا وزني أقل من الطبيعي ( طول 180 , وزن من71-76 كجم )
2- بدأت بعد التخرج و مع الشغل و اللخبطة في الأكل و لمة الفطار في الشغل وزني يزيد بالتدريج بس تقريبا مازيدتش عن 82 كجم
3- جالي من حوالي سبع سنين زي التهاب شديد في الاثنا عشر ( أقل من القرحة ) و قعدت أتعالج منه فترة طويلة و بعاني منه كل فترة لحد دلوقتي
4- القولون عندي ( و 90% من المصريين ) مش متضبط يعني فيه أكلات بتجيبلي انتفاخات و عسر هضم و الذي منه
5- ارتجاع المريء : اللي هو أصلا سبب التهاب الاثنا عشر بيعملي مشكلة جامدة جدا إني لما باجوع فم المعدة بيوجعني جدا باضطر اكل كتير ( سد للوجع )
6- بعد الزواج و شغل الورادي لمدة 4 سنين دلوقتي + عملية من سنتين قعدتني في البيت شهرين , ضربت
وزني دلوقتي حوالي 92-93 كجم و في زيادة و مش عارف أعمل كنترول على نفسي
ايه الحل ؟؟
مع العلم بإني مش عايز أعمل رجيم لأني كل ما أقرر أعمل رجيم الموضوع بيقلب بالعكس
و كمان طبيعة شغل الورادي بتخليني مش عارف أنتظم على رياضة أو جيم
ملحوظة : مش عايز شتيمة

[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/ragy/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-4.png[/IMG]