الموضوع: هيونداى جيـتز
قديم 30-10-2008, 12:11 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هيونداى جيـتز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adeleweis مشاهدة المشاركة

هى عربية جميلة جدااااااااا وكنت عاوز اشترى واحدة فهل تنفع الجيتز كعربية اولى يعنى اتعلم عليها وكدة
ياااااااااااااااااااااريت تجاوبونى باسرع ما يمكن
وبالمناسبة التقرير رائع
شكرا
نصيحة اول عربية تتعلم عليها السواقه تكون مستعمله و منتشره وقطع غيارها متوفرة و رخيصه 127 - 128 - اونو - لو عايز اعلا يبقى اكسيل او دوجان انشف شويه ......
اهرس فيها سنه لحد ما تتمكن من السواقه و بعدين هات اي عربيه زيرو تعجبك(أو كسر زيرو بإعتبار ان الجيتز تعتبر جديده نسبيا).....
هي بلدنا اساسا شوارعها تعبانه و السواقه وحشه وقطع غيار الزيرو غاليه جدا مهما كان نوع العربيه
ليا صديق نصحته نفس النصيحة وقلتله هات دوجان بس هو كان نفسه في الزيرو وجاب صني 2007 .... دلوقتي معندوش جنب سليم العربيه كلها خرابيش و تجاريح ..... تخيل العربيه مكملتش معاه سنة و معملتش 10000كم و نفسه اتسدت منها.
انا مش بافول ولا قصدي اسد نفسك عن الجيتز والمكتوب لازم يكون ..... انا شخصيا عندي 34 سنه والدي علمني السواقه من سن 14 يعني عشرين سنه و لسه السنه اللي فاتت العربيه اتعملت سندوتش على المحور وكانت زيرو ماكملتش 3 شهور ..... بس الحمد لله جت بسيطه المفروض كنت ارش الشنطه مرضتش و ردتها على البارد وطبعا باينه الخبطه بس نفسيا احسن من الرش بعد 3 شهور.
اكيد اي حد نفسه يفرح بأول عربيه ليه و الزيرو (او الجديد) له احساس تاني ( كفايه ريحة الفابريكه ) بس السواقه في مصر مش سهله ومش حتخسر حاجه لو جبت مستعمل شويه و بعدين غيرت...
ربنا يحفظ الجميع ويوفقك. واسف على الاطاله

التعديل الأخير تم بواسطة sam ram ; 30-10-2008 الساعة 12:34 AM