قديم 10-07-2014, 08:05 PM
frnko95 frnko95 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو اياد واروى وعبد الرحمن
التخصص العملى: لحام رؤوس ابار بتروليه بحريه
هواياتي: اختراعات خاصه بالطاقه النظيفه

frnko95 is on a distinguished road
افتراضي رد: عربية زيرو في حدود 50 الف ايه الاحسن ماروتي 2014 ولا شانا بيني ميني 2014 ؟

الصينى على حسب يعنى مثلا العربيه بريليانس جالينا او جيلى شانا الاتنين صينى بس فرق السما من الارض بينهم الجالينا موتور ميتسوبيشى وعفشه بورشه ولو هاختار بينهم بنفس السعر هاركب جالينا مثلا 2009 فخامه وواسعه وليها احترامها فى الطريق الماروتى تعتبر ملطشه اى عربيه بس متفقين على ان الاتنين فيهم بعض العيوب فى الصيانه واسعار قطع الغيار وتوافرها انما العربيات تجميع محلى بالنسبالك افضل مثال الهيونداى بتشتريها وتمشى بيها ولمما بتبيعيها بتكسبى فيها عشان خبرتك ضعيفه بلعربيات هى هاتكون افضلهم لاقدر الله وانتى بتتعلمى طلعتى على الرصيف وده وارد وعادى كلنا ركبنا عالرصيف بس بالهيونداى ممكن تصلحى ب 200 جنيه انما بغيرها الله اعلم عشان كده برشحلك المحلى بقوه الماروتى حلوه بس بالنسبالى لو معايا 50000 جنيه هاركب هيونداى او عربيه صالون مضمونه بصراحه رغم انى مهندس وفاهم العربيات كويس وركبت موديلات مختلفه ممكن تشوفى حاجه فى الهيونداى وموجود كتير حالات هاتبقى بالخمسين وافضل من الماروتى زيرو وتعيش معاكى وموديلات من 2011 وانتى طالعه مايعتبرش مستعمل فى حاجات كسرزيروه تسوى 100 الف جنيه وبتتباع ب50000 وصاحب القرش صياد فا ماتستعجليش على الشراء
وبالنسبه للسواقه انا عالنفسى اتعلمت بنفسى وانا بتفرج على والدى وهو بيسوق عليه رحمه الله واهم حاجه انك اى حد بتركبى معاه انتى تراقبيه بيعمل ايه واساليه ودى طريقه سهله السواقه حاجه عبيطه جدا وممكن تتعلميها فى يومين تلاته بعدين هاتتعودى وتتعلمى الباقى من نفسك عشان ماحدش يفتيلك كتير وياخد منك تمن حصص عالفاضى خليكى فى حد معرفه يعلمك بطريقه بلدى هاتستوعبى اسرع المهم تشيللى الرهبه من جواكى عشان ماتكسريش العربيه

واى استفسار تحت امرك واى حد من الاعضاء
01011147247 م يوسف

:copt ic_Thutmosis1S:

التعديل الأخير تم بواسطة frnko95 ; 10-07-2014 الساعة 08:43 PM