قديم 11-11-2009, 08:53 PM
الصورة الرمزية horas3000
horas3000 horas3000 غير متواجد حالياً
من انا؟: شريف بيومي منسي
التخصص العملى: Executive Manager
هواياتي: السيارات و التكنولوجيا و الموسيقي

horas3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond reputehoras3000 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تويوتا تستدعي ملايين السيارات لعيوب في التصنيع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

شكرا علي الخبر يا حورس باشا
في الحقيقه انا شايف ان دي فرقعه اعلاميه و بس لانه سبب تافه جدا
و علي رأيك ما بدل ما يتصل كان يحاول يسلك الدواسه
و بعدين برضه مش عارف يعني ايه فرامل مش بتشتغل حتي لو دواسه البنزين معلقه؟؟!!!!

طب ايه الفرق بين الخطوط الطوليه لدواسه البنزين و الخطوط العرضيه للفرامل يا باشا؟؟
انا كانت عندي في ال 132 بالمنظر دا كده و في معظم العربيات اللي ركبتها بس مش عارف ليه او ما حاولتش اعرف بس يظهر ان ليها سبب علمي يا ريت تقوله
بالظبط كده يا حازم باشا هي فرقعة و محاولة لتشويه صورة تويوتا لمصلحة شركات السيارات الامريكية. و علي فكرة كل اعلانات شركات السيارات الامريكية مستهدفاها يعني يقولك العربية الفلانية معدل استهلاكها للوقود اقل من الكرولا و العربية العلانية اوسع من الكامري و هكذا.

اما بالنسبة للفرامل فزي ما هو واضح في الفيديو التاني ان في عربيات تاثير الفرامل يبقي ضعيف و دواسة البنزين شغالة. و ده اللي مش موجود في الفولكس مثلا زي ما وضحوا لانهم مخلين دواسة الفرامة ليها اولوية عن البنزين و عشان كده علقنا عليها انا و محمد باشا

اما بالنسبة للنقشات فانا برضة مش عارف لزمتهم و ان كنت اعتقد انك عشان تقدر تحس و تفرق بينهم من خلال رجلك و بدون ما تبص او عشان يخلوا فرصة ان رجلك تتزحلق من علي دواسة الفرامل اقل من البنزين.

Sharief Mansy

Farewell my Cayenne, you were the best car i ever had and driven