قديم 27-05-2014, 01:02 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ينفع أرش العربية بنفسى زى الأجانب... و لا لأ؟

جزاك الله خيراً لمتابعتك أخى ahmed_eng2001

معلومة صغيرة خالص لحضرتك ..... لازم لما ترش اى حاجة بالطلاء .... لازم يكون فى مكان نظيف و مقفول و مفيش فيه تراب .. علشان كدة الناس بترش الوش النهائى داخل الفرن
دى ترتيبات تانية, الأجانب بيعملوا كابينه من المواسير و المشمع البلاستيك (ممكن نعلق المشمع على 4 حبل غسيل مشدود على شكل حجرة الطلاء مش لازم مواسير)
و بالنسبة لظاهرة التسييل و التغبير لازم تكون مسافى الرش _ بين المسدس و العربية_ فى حدود 30 سم, لو قربت زيادة هتسيل, و لو زادت المسافه أوى هتعمل غبار

أنا أعرف ان تانك رش الزرع الصغير بـ 25 ج
معرفش الكبير بكام, هحاول أسأل عليه

أنا عاوز أقولكم أنى ناوى أرشها (لاكيه) مش دوكو, جربته و حاولت أشيله بعد كده ,مستحيل, و لا ثنر و لا غيره, بس لما أجهز مكنة الرش كويس هتناقش فى الخطوات دى