قديم 19-09-2013, 07:07 PM
حمدى مخترع مانيوال بدون د حمدى مخترع مانيوال بدون د غير متواجد حالياً
من انا؟: فنى ميكانيكا السيارات
التخصص العملى: لم يحالفنى الزمن لاتمام الدراسة
هواياتي: اى حاجة فيها فكر ومنطق

حمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الماتور خفيف ارجو النصيحه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Darkboy_Matrex مشاهدة المشاركة

شكرا على اهتمامك استاز احمد
فى واحد اعرفه قالى سد الشكمان لو العربيه برجلت وفصلت يبقى الماتور عايز عمره ولو العربيه مابطلتش يبقى الماتور سليم وسد الشكمان والعربيه مابطلتش
المشاكل الاساسيه الى عندى فى العربيه بلية الكاتينه عايزه تتغير + دسك واسطوانه
لان العربيه كنت بقرص عليها جامد ممكن يكون فى حجر تحت العربيه اقوم قارص وطالع منه ف ممكن ده يكون من العوامل الى بتاثر على خفة الماتور ولا دول موضوع منفصل البليه والدسك وهل الشنبر يكفى لحل المشكله ولا ممكن الاقى مشاكل تانيه فى الماتور
شكرا لاهتمامك
لالالا روح قرط على وش السلند وراجع على الاولسيلاات والجونات احتمال كبير يكون نقص الزيت من الاولسيلاات ومفيش حاجة اسمها سد الشكمان تبطل يبقى خفيف لو المتور واطى وسديت الشكمان هيبطل حتى لو سليم طالما مفيش قطع بجوهات مستمر او دخنة بيضة من الفايظ يبقى المتور سليم حتى لو فيه تعريق خفيف ممكن تقريط وش السلندر يمنعو والدنيا تبقى كويسة جرب مش هتخصر حاجة تقلهم للميكانيكى بالحرف قرط على وش السلندر وراجع عالجونات والاولسيلاات وبس اى خدمة