قديم 30-06-2013, 09:27 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بريليانس v5 أم ستروين أليزيه

محتار وأرجو المقارنة بين ( بريليانس v5 و ستروين أليزيه ) من حيث الثبات والنعومة والعفشة والاعتمادية والامكانيات بغض النظر عن سعر اعادة البيع وقطع الغيار , وهل موتور البريلينس موتور ميتسوبيشى اليابانى اللى بيركب فى اللانسر شارك أم موتور صينى برعاية ميتسوبيشى .... وبصراحة انا ميال جدا للبريليانس وشكلها وامكانيتها بس خايف زى كل الناس من موضوع انها صينى

أرجو الافادة من اصحاب الخبرات , وشكرا مقدما

الثبات اكيد في صالح السي اليزيه
النعومة والعفشة متقاربة جدا مع افضلية للسي اليزيه في الجزئية دي نظرا لان العفشة مخصصة للطرق السيئة
الاعتمادية في صالح السي اليزيه
الامكانيات في صالح الفي فايف
اما الماتور فهوا صيني بس شغال بتكنولوحيا MIVEC اليابانية الميتسوبيشية وشعار برليانس مكتوب على الماتور
وبما ان قطع الغيار واعادة البيع من فارقة معاك هات السي اليزيه
ولو لسا محتار انزل شوف العربيتين وجربهم
ومبروك مقدما

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn