قديم 03-05-2013, 09:58 PM
Islam Samir Islam Samir غير متواجد حالياً
التخصص العملى: oracle and java developer and instructor

Islam Samir is a jewel in the roughIslam Samir is a jewel in the roughIslam Samir is a jewel in the rough
افتراضي رد: قد تكون سيارتك مــلــحومــــة !!!

انا الحمد لله كنت واحد من الضحايا دول
اشتريت اوكتافيا A4 و المفروض انها كانت اصلا جايه استيراد (معاقين) و فكت حظر خلاص
فلما عرفت انها المانى و بتاعة بلدها .. و طبعا كان الفرش و الفيبر من جوه اقسم بالله احسن من الزيرو .. قلت اتوكل على الله
و اللى كان مقلقنى انى هشتريها من تاجر
المعم قولت ارفعها و اكشف عليها وفعلا كشفت عليها فى بنزينة شيل اللى عند نادى السكة و قالولى تمام و كمل البيعة و انت الكسبان
بس برده عشان من تاجر انا كنت مش متطمن .. خليت الميكانيكى شافها قاللى تمام
دفعت للراجل عربون (عقد ابتدائى) .. وخدت العربية و جريت على السمكى بتاعى .. كشف عليها و قاللى تماااام .. مفيش فيها غير حتة بارومة صغيرة اوى عند الشنطة
و بعد ما اشتريت العربية .. و بالصدفة و انا فى البنزينة و العربية مفضية بنزين خالص .. نزلت ازق العربية راحت العربية جارية منى و لبست فى تريللا من ورا عند الشنطة
اللى صدمنى ساعتها ان عربيتى المفروض لونها نبيتى .. لقيت تحت البوية لون احمر
رحت لميكانيكى حوادث فى الحرفيين .. شال الفرش كله و قعد اكتر من نص ساعة بيحاول يفهم هيه مغيره لون ليه .. لحد ما اكتشف انها مغيرة ربع .. و قاللى دى معموله فى بورسعيد لان الشغل ده نظييف و زيه زى الفريكا .. و قاللى يا اما ماتبعش .. يا اما لو هتبيع ما تقولش على اللى فيها
طبعا انا ولا عملت كده و لا عملت كده .. انا كلمت التاجر اللى كنت شاريها منه و هددته و فضلت وراه لحد ما جه خدها انتى .. صحيح نزل من تمنها 4 الاف جنيه غير انى كنت صرفت عليها بتاع 6 ... بس محدش بيتعلم ببلاش .. والحمد لله انها على قد كده